maandag 16 april 2018

Kapotte auto, Exchange student en Paddy zwemt voor het eerst

Goedemorgen!

De afgelopen week hadden we een exchange student uit Spanje voor zoonlief (3e klas tweetalig VWO) in huis en het gekke is dat de rest dan soort van stil valt. Eigenlijk zit je als gast-ouder te wachten tot ze thuis komen, geeft ze aandacht en te eten en brengt ze dan weer ergens heen en haalt ze later op.

Voordat hij kwam hebben we het huis opgeruimd en waar nodig schoongemaakt, de logeerkamer klaargemaakt voor hem en heb ik alle AtelierEem spullen op mijn eigen slaapkamer gezet en is de auto gemaakt (we hadden zaterdag een week geleden autopech, bleek een kapotte koppeling).
De auto wordt provisorisch gemaakt door de ANWB,
maar we moeten wel naar de garage...
Nadat hij er was, gingen manlief en ik gewoon gaan werken, er zijn wassen gedraaid, er is veel afgewassen, er zijn heel veel boodschappen gedaan, ben ik naar de laatste keramiekles geweest en begonnen in het dagboek van Anne Frank als stripverhaal (aanrader). Ook werd zoonlief 15 jaar oud en dat vierden we. We maakten lange wandelingen met Paddy en ik ben zelfs spontaan met manlief naar de film over Escher geweest gistermiddag. Maar toch heb ik het idee dat ik niets heb uitgevoerd. Gek toch?
De exchange was top, ze zijn naar Amsterdam, Utrecht, de Efteling en een feest geweest. Ik bracht de jongens vanmorgen naar school met koffers en een lunchpakket en kreeg een knuffel van Alex als afscheid voor ze de school inliepen voor de laatste dag van de Exchange.

Een beetje vreemd voelt het wel, maar het is fijn dat het huis nu weer van ons is :-)
En... nu ik weer op de logeerkamer/atelier terecht kan, kan ik weer tekenen! Maar eerst vanavond naar de eerst les Illustreren. Ik ben zo benieuwd wat ik daar ga leren!


Paddy is nu 9.5 maand

Bij de laatste kermamiekles blijkt mijn doosje van klei
super goed gelukt (al zeg ik het zelf ;-) )
Ik weet niet of het filmpje het doet,
maar Paddy zwemt hier voor het eerst :-)
Een hele fijne maandag.
xxx Emilie xxx

3 opmerkingen:

  1. Daar kan ik me wel iets bij voorstellen: je past je routines toch een beetje aan aan de gast. Beetje zoals wanneer je klussers in huis hebt. Zij doen het werk, maar op een of andere manier houden ze jou van het werk áf.
    Dapper hoor van paddy! Het filmpje doet het niet, maar dat mag de pret niet drukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Emilie leuk om weer eens wat van je te horen. En wat een pech stukke auto, erg leuk z'n gast over de vloer maar ik kan me voorstellen dat het ook goed is als dat weer voorbij is. En heb je al wat met de postzegels gedaan? Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Is de batterij bijna leeg? Toen het gebeurde met me op de weg, na een korte stop. Ik wist niet wat ik moest doen, het was de vroege morgen. Er waren niet zoveel auto's op de weg. Voor de stad heb ik nog ongeveer vijf kilometer over. Ik ging voor hulp. Nadat ik mijn auto had gestart en op mijn wielen in de stad was aangekomen, kocht ik mezelf een gloednieuwe batterij in mijn beste winkel https://www.motor-doctor.nl/ die mijn goederen onmiddellijk aan een andere stad heeft geleverd. Een echte auto-arts.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je reactie!