maandag 26 maart 2018

Long time, no see!

Goedemiddag! Long time, no see!

Omdat ik heel druk ben geweest, kwam ik niet aan bloggen toe. Dit ga ik wel weer regelmatiger doen, waarschijnlijk elke maandag, tenminste dat is het plan ;-)

Begin dit jaar heb ik een pas op de plaats gemaakt en heb me bezonnen op de dingen die ik in 2018 voor AtelierEem wil doen, meemaken en opzetten. Omdat ik merkte dat ik in 2017 zó druk was met markten voorbereiden en op markten staan, dat ik eigenlijk niet aan nieuw werk maken toe kwam. Dus de krenten zijn uit de spreekwoordelijke pap en de 'restjes' vindt iedereen wel mooi, maar willen ze niet zo snel kopen.
Daarom heb ik besloten om dit jaar niet zo veel markten te doen. Want om nieuw werk te maken, heb ik tijd nodig. Wat ik ook heb besloten, is dat ik me wil blijven ontwikkelen en daarom heb ik me voor een aantal losse workshops, een cursus Keramiek en een basiscursus Illustreren ingeschreven.

De Keramieklessen zijn in februari gestart en daar heb ik nu nog twee lessen voor staan. Wat een feestje is dat. Zo fijn om met klei bezig te zijn, te zien hoe iets vorm krijgt. Helemaal na glazuren, dat is zo spannend.
de eerste creaties die af zijn ;-)
Ik ben nu met een schaal bezig. Daar ga ik morgen mee verder. Ik zal een apart bericht schrijven over de keramiek lessen. Want daar wil ik wel mee verder.

De cursus Illustreren start in April, daarover volgt vanzelf meer informatie.

Markten voortaan met duidelijk thema
In februari stond ik op de Swan Market in de Kathedraal Werkspoor te Utrecht, dat was een super mooie locatie voor de Swan Market alleen voor mij en de verkoop viel het behoorlijk tegen. Het was wel een heel gezellige dag met mijn vader (die nam de foto) en moeder samen, dat is ook wat waard!
Ik heb daarna besloten om thema's te gaan doen voor de Swan Market, mocht ik er dit jaar nog eens aan deelnemen. Dus bijvoorbeeld een thema als Dieren, Cactussen, Quotes of iets heel anders. Want ik merkte dat men de tekeningen allemaal prachtig vond, maar alleen kaarten kocht.

Begin juni sta ik op de BolderFair (3 juni as) op het terrein van Bistro Bar De Bolder een De Muggenwaard 16 in Lathum (vlakbij Arnhem). Deze fair wordt georganiseerd door Differenz en daar heb ik vorig jaar hele goede ervaringen mee gehad tijdens de lente- en winter-fair in Bennekom. Dus ik ben heel benieuwd hoe deze (voor mij) nieuwe Fair gaat zijn.

Mijn doel voor 2018: verkopen via "Stenen winkel"
Vanaf maart staat er een gedeelte van mijn kaarten in The Read Shop in Nieuwegein. Voor 2018 had ik als doel opgeschreven om te gaan verkopen in een 'stenen' winkel en dit is een eerste probeersel.
We hebben afgesproken dat de kaarten er 3 maanden staan en dat we dan evalueren.

Dat staat er heel knap bij zo!
De eerste maand durfde ik eigenlijk niet naar binnen, omdat ik bang was dat er niets verkocht zou zijn. Afgelopen week ben ik langs gegaan en er bleek al best veel verkocht te zijn, dus dat was een mooie opsteker! Helemaal leuk was dat ik er toevallig was toen een dame mijn katten-kaarten kocht. Ze vond het heel leuk om de maker te ontmoeten. En dat vond ik dan weer heel leuk :-)

Goede doelen zijn belangrijk
Vorige week stond ik in Huizen op de creatieve markt bij AV Zuidwal te Huizen om geld voor hun goede doel op te halen. Het was een gezellige dag, waar ik vooral voor het goede doel aan meedeed (een binnen-sportzaal voor hun leden met een beperking). Deze markt was dan onverwacht toch erg succesvol. Ik heb alleen kaarten verkocht, maar dan ook wel met hopen tegelijk. Fijn voor het goede doel! Daarnaast heb ik een YinYang ArtPrint ter beschikking gesteld voor de loterij. De winnaar was er zeer content mee, fijn om te zien dat hij zo goed ontvangen werd.
Op een zeer beperkte ruimte toch
een mooi overzicht kunnen geven
van mijn werk

prijzentafel loterij met de YinYang
katten in het midden
Eind april doe ik mee aan de GINN (Greyhounds in Nood Nederland) windhondendag bij de Geffense Plas te Oss op 29 april a.s. Daar ben ik voor bezig met het tekenen van verschillende greyhounds. Erg leuk om mee bezig te zijn!
Miniatuur (4x3 cm) Spaanse Galgo 

Zelfgemaakt
Weet je wat leuk is? Ik heb me weer ingeschreven voor de zelfgemaakte kerstmarkt in Utrecht :-) Dat is zo'n fijne markt, hopelijk word ik weer geselecteerd voor deelname.
Ook ga ik dit jaar weer tekenen voor de Zelfgemaakte Scheurkalender. Daar heb ik erg veel zin in!

Toekomst van mijn Webshop, of ga ik weer terug naar Etsy...?
De webshop loopt niet naar wens, maar dat kan ook aan mezelf liggen. Die moet ik veel meer in de markt zetten natuurlijk. Dus meteen maar even reclame maken - neem eens een kijkje in mijn webshop (klik hier) als je op zoek bent naar bijzondere kaarten of een tekening van mij zou willen hebben. Er zijn ook nog een aantal ArtPrints van mijn YinYang katten tekening beschikbaar.
Misschien ga ik mijn Etsy winkel weer openen, want de kosten van de webshop wegen nu niet op tegen de opbrengsten.

Nou zo hoor je niets, zo schrijf ik een heel epistel.

xxx Emilie xxx

5 opmerkingen:

  1. Hoi Emilie ik dacht al dat je bedrijvig was, maar wel allemaal dingen die je heel leuk vind. En ja die markten veel werk en het geld voor de kraam ben je zo wie zo al kwijt, en dan moet je maar afwachten of je de kosten voor z'n dag eruit heb. En dat keramiek maken dat is leuk he heb ik jaren geleden ook eens gedaan, ik vond het SUPER werken met je handen in de klei en lekker nergens over na denken alleen maar bezig zijn om iets leuks te maken. Suc6 met alles, en lief dat je me via de mail laatst vroeg hoe het met me ging. Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja heel wat te overwegen. Veel succes en ik hoop dat je keuzes naar wens uitvallen. Ondertussen geniet ik gewoon van je blogjes :). Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om te zien dat je weer terug bent. Ben je nog steeds bezig met swap-bot? Ik ben daar wel begonnen sinds september vorig jaar, geïnspireerd door jou. ha ha
    Als de kaarten nou eenmaal altijd goed verkopen, dan is het zaak daar meer van te maken en te laten drukken. Wat goed loopt, loopt goed. Mensen willen meestal leuk kijken op markten maar niet veel geld uitgeven. Cindy

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je reactie!