maandag 8 januari 2018

Een nieuw jaar vol nieuwe plannen


JOT - 1e opdracht
"Geometrische vormen"
Lieve lezers,
Op deze tweede maandag van het jaar vond ik het tijd om jullie weer even bij te praten.
De eerste maandag van het jaar verliep niet zo goed, althans voor mijn partner niet. Hij brak een middenvoetsbeentje en we brachten 1 januari samen door bij de spoedeisende hulp in ons plaatselijke ziekenhuis. Helaas is hij er de komende 6 tot 7 weken zoet mee.

Ik startte mijn bullet journal met de volgende maand-pagina.


Daarnaast begon op 1 januari JOT gegeven door Marieke Blokland, een online artjournal e-course, waaruit ik veel inspiratie hoop te halen. Nou, hoop, ik weet het wel zeker!
En omdat in week 2 Bauhaus centraal staat ben ik op de valreep nog naar het Singer in Laren geweest, omdat daar Mooie Modernisten te zien was, waaronder Bauhaus en De Stijl. Een prachtige tentoonstelling, waar ik erg van heb genoten.

Van Isaac Israëls (Impressionisme)
 naar Jan Sluijters (Luminisme)
naar Bart van der Lek (Kunstbeweging De Stijl)
Prachtig om 50 jaar (1880 - 1930) in vogelvlucht te zien. Wat is er toch veel veranderd in die tijd, de Avantgarde periode is mijn passie, al sinds mijn studietijd.

Tussendoor maakte ik voor mijn neefje deze tekening, hij is fan van Bumba.
Hoera voor Kik
Ik maakte deze Bumba achtige tekening voor de verjaardag.
En vulde ik een aantal boekjes met postzegels, want ik doe mee aan een RR van stamp journals. Terwijl ik daarmee bezig ben krijg ik steeds meer ideeën voor mijn postzegels, want ik wil graag postzegels gaan verwerken in mijn grafische werk. Dus mochten jullie gebruikte postzegels hebben die je niet gebruikt, ik hou me aanbevolen! 

Voor Atelier Eem staan er nog meer leuke dingen op het programma.
Ik schreef me al in voor twee markten in 2018, de eerste Swan Market in Utrecht op 11 februari in de Werkspoor Kathedraal en de tweede is er eentje voor een goed doel bij Atletiek Vereniging Zuidwal in Huizen op 17 maart 2018.

Voor Valentijnsdag staat er een nieuwe kaart op de planning in het thema Liefde en ik ben bezig met een volgend honden portret. Ik zag mijn eigen hond zich overigens net zo uitrekken als op een van mn katten tekeningen, dus wie weet komt er ook nog zo'n serie met honden silhouetten.
Zoveel ideeën, zo weinig tijd, maar wel heerlijk om weer zoveel inspiratie te hebben.

Een hele fijne maandag!
xxx Emilie xxx



2 opmerkingen:

  1. wat prachtig je postzegels.....echt een plaatje waar je naar blijft kijken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Emilie allereerst nog de allerbeste wensen voor 2018, en wat leuk om weer een wat van je te horen. En postzegels ik heb er wel wat voor, mogen ze ook uit het buitenland komen ? Volgens mij heb je me mail adres nog dus mail me je adres maar even als je wil. Sterkte met voet van man.
    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je reactie!