dinsdag 24 april 2018

illustreren, verjaardag en Paddy

Wat gebeurde er afgelopen week?
Paddy
materiaal: olieverf (geschilderd door Joke Koenen)


Maandag
Op maandagavond ging ik voor het eerst naar de cursus Illustreren. Dit is in Parnassos - Utrecht in lokaal 202. Toen ik het nummerbordje zag werd ik al blij :-)

Ik was wat vroeg en mocht vóór het Illustreren begon, mee doen met Japans schilderen. We maakten Bamboe. Erg tof om deze techniek: Sumi-e uitgelegd te krijgen.

De 1e les startten we met het maken van een collage. Niet helemaal wat ik had verwacht, maar wel leuk om te doen.

Dinsdag
De kinderen hadden activiteitendagen van school, de een was in Amsterdam en de ander ging naar het KröllerMöller museum. De auto is gemaakt, dus we konden dus naar de cursus Kind & Hond en daar was iedereen blij mee. Doggy Dance was het onderwerp en Paddy vond het leuk, maar het was ook wel heel erg warm, dus op een gegeven moment was hij er klaar mee. Gelukkig was dat pas 5 minuutjes voor het einde ;-)

Woensdag
De tweede dag van de activiteitendagen was voor beide kinderen op school. De een deed een wiskunde project. De ander schreef zijn gedeelte voor de Spaanse Exchange schoolkrant.
Ik deed de boodschappen voor mn verjaardag, bestelde taart voor op mn werk.
Ging naar de eindpresentatie over de Spaanse Exchange. En ging daarna wandelen met een vriendin. Rondje Maxima park (LeidscheRijn), zo'n 8km. Zonder Paddy hoor, want dat is veel te lang voor hem.

Donderdag
Net na middernacht maakte ik de cadeautjes open die ik van mn vriendin had gekregen. Ik voelde me meteen al jarig.
Er was allemaal leuke verjaardagspost!
's middags ging ik naar de film The ZooKeeper's Wife. Wat een prachtige, maar wel emotionele film!
's avonds kwamen mijn ouders én drie brei-dames gezellig langs. Ik werd verwend met cadeautjes en bloemen. En we konden heerlijk in de tuin zitten en hebben tot laat zitten kletsen en breien/haken.

Buiten aquarel penselen kreeg ik ook nog een portret in olieverf van Paddy van mijn moeder. (klik hier voor haar website) Het is écht Paddy. Die ogen, dan smelt je toch?

Vrijdag
Zoonlief deed vandaag een aantal onderdelen voor het Goethe examen (Duitse taal): schrijven, luisteren, lezen.
Manlief had een vrije dag en ging op en neer naar een winkel met mooi hout. Ik deed meteen een 'bestelling' voor kubusjes voor aan een ketting. Want dat had ik in mn hoofd voor een komende markt.

Volgend weekend heb ik een kraam op de Galgo dag in Oss. Daar moet natuurlijk wel aanbod in Galgo tekeningen zijn. Dus... deze keer een sprintende Galgo in schets uitgewerkt. Al die poten in elkaar onder zn lijf, dat is best ingewikkeld :-)
Manlief en ik deden 's avonds de boodschappen voor het verjaardagsfeestje van zondag.

Zaterdag
Zoonlief deed vandaag het mondeling voor het Goethe examen (Duits) en dat was het laatste onderdeel. Nu is het afwachten of hij het heeft gehaald, dat duurt 5 weken.... 
Manlief ging naar de FlyFair (vis-beurs) en ik kreeg een vriendin + dochtertje op bezoek. We genoten lekker van het mooie weer in de tuin. De hond vond alle aandacht ook erg fijn :-)

Zondag
Zoonlief ging voor het eerst werken bij de AH. Hij wordt groot.
Paddy en ik liepen, met buren die ook een hond hebben, een grote ronde door het park - wat een fijn weer is het!

Manlief en ik deden de voorbereidingen voor het eten (sauzen, kip saté, salades ed). 
En met de dreiging van onweer, tóch de tuin Party-ready gemaakt. Nou het was bloedheet en er is geen spatje regen gevallen. We hoorden wel in de verte wat onweer-gerommel, maar dat was alles. 
Dus we konden fijn bbq-en en hebben tot laat in de tuin gezeten.

En nu is de mei-vakantie begonnen. De kinderen zijn de laatste week van april en de eerste week van mei vrij. Hebben jullie (kinderen) ook vakantie? 

Een hele fijne week!
xxx Emilie xxx 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!