dinsdag 15 september 2015

Wie houdt er nou niet van Roodborstjes / Who doesn't love redrobins

Ik ben een liefhebber van roodborstjes, maar wist eigenlijk niet dat er zoveel soorten zijn. Ik ben nu begonnen met foto's op Pinterest verzamelen van roodborstjes en varianten (geel / roze / etc) en die wil ik de komende tijd gaan tekenen.

Mijn eerste poging was het Engels roodborstje. Deze heeft een bruin/grijze kop, bruine vleugels en rode borst.

Engels Roodborstje
Daarna zag ik een Europees Roodborstje. Deze heeft een blauw/grijze kop en een oranje/rode borst.
Engels en Europees Roodborstje
Er bleek een Amerikaans roodborstje te zijn. 
Het Amerikaanse Roodborstje in schets erbij
Deze heeft een zwarte kop, bruine vleugels en een fel oranje/rode borst.
Het Amerikaanse Roodborstje
En een aantal soorten in Australië, waaronder eentje met een bruin/grijze kop en vleugels met een fel oranje/rode borst. Deze heet de Flame Robin.
Het Autstralische Roodborstje in schets erbij.
Flame Robin (Australisch roodborstje)
Dit zijn ze alle vier bij elkaar op a4 formaat
En dit zijn ze allemaal samen

Kan ik er nog bij..?
Dit mini vogeltje komt uit Australië, te weten Tasmanië
schets van een Pink Robin

Hij is in stukjes kleur verdeeld, te weten blauw/paars, bruin en neonroze
een heel klein vogeltje
Hij mocht op een eigen tekenblad (a5 formaat) 
Pink Robin (Tasmanië / Australië)

Ik ga op zoek naar nog meer varianten uit de roodborst familie.

Fijne dinsdag!
xxx Emilie xxx


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!