maandag 14 september 2015

week 37: Post, film, fiets en Tivoli (7 t/m 13 september 2015)

Maandag 7 september
Post voor Claudia gemaakt
 En daarna alle post van het weekend op de bus gedaan.
 Toen ik maandag thuis kwam was de straat tot aan de hoek weer bestraat
 En ook ons eigen stoepje lag er weer mooi bij. Nu maar hopen dat de passiebloem hier geen tik aan overhoudt.
 's avonds mijn tweede roodborstje afgemaakt. De eerste is het Engelse roodborstje, deze is het Europese roodborstje. Nooit geweten, maar er zijn in totaal 8 ondersoorten van het roodborstje. Eens kijken of ik ze allemaal kan vinden ;-)
's avonds was er stress want dochterliefs kamerdeur kon niet meer open, met dochterlief erin. Eerst dachten we ze maakt een geintje, maar nee, hij zat echt klem. Dus... klom manlief van buitenaf met een trap via het raam naar binnen - het leek wel een inbraak ;-)
Gelukkig is het allemaal goed gekomen.

Dinsdag 8 september
Mijn bestelling van Cardcetera is aangekomen. Erg leuk!

Mijn derde roodborst is de Amerikaanse variant.


Woensdag
De ochtend thuis opgeruimd en een vierde roodborst variant geschetst, de Australische. Nog geen kans gehad om hem in kleur uit te werken.

 Een mooie herfst snailmail met super leuk letterbakje van Claudia en een lieve kaart van Dineke.

 Ik maakte zelf ook post, twee verjaardagen en een dvd die ik op zou sturen voor mailmydisc.com
Na de lunch gingen dochterlief en ik naar de bioscoop, wel een gekke tijd om 13.30u De Kleine Prins is een aanrader. Ik ben fan van het verhaal op zich, maar deze film heeft er ook een hele mooie draai aan gegeven.
Daarna gingen we een nieuwe fiets voor zoonlief kopen. Want de oude fiets, die kon écht niet meer.
En na het eten ging ik met Mieke naar Tivoli in Utrecht. We hadden bij Starbucks afgesproken, dus ik nam een heerlijke cappuccino. Ik had alleen de maten weer door elkaar gehaald en kreeg een medium. Dat was wel een hele grote bak :-)
De avond in TivoliVredenburg was de cd opname van Carel Kraayenhof (bandoneon) en Lavinia Meijer (harp). Prachtige muziek in een mooie omgeving. Ik vond het een erg leuke ervaring.

Donderdag
Vandaag een korte dag op t werk, kennismaking met de leraar van dochterlief en dan even niks.
De straat was dicht en ik kon gewoon weer op ons eigen plekje parkeren en er lag leuke post op de mat toen ik thuiskwam dus lekker in de tuin even zitten lezen. Daarna naar de school van dochterlief voor kennismaking met haar leraren van groep 8. Positief gesprek.

Na het eten heb ik Zentangles gemaakt voor een privéswap met Conny. Een lekker kleurrijke P en Q.
Ze heeft ze ontvangen, dus ik kan ze laten zien :-)

Vrijdag
En hoe toevallig, ik kreeg van haar nog een letter en die zat vandaag bij de post :-)
Verder gewerkt, 's middags met mijn ouders bijgekletst, 's avonds dochterlief naar turnen gebracht en daarna lekker tv gekeken.
Zaterdag
Vandaag moet ik thuiswerken en gaat manlief met de kinderen naar de kunstmarkt in De Bilt.
Tussen door had ik tijd om een klein boekje te maken. Wat een leuke techniek. Dat ga ik zeker vaker doen!
 Post voor Margit gemaakt, ze houdt van lezen en ik vond deze hond zo grappig :-)

En een kaartje voor Sierou. Die krijgt alleen maar 'gefeliciteerd met de baby-post' dus deze is gewoon weer eens alleen voor haar :-)
Zondag
Mijn broer is vandaag jarig - vanmiddag naar zijn tuinfeest toe.
Maar eerst heb ik mn vogeltjes afgemaakt. 4 verschillende roodborstjes. Ik vond het super om te doen. Alleen kleurpotlood is toch niet helemaal mijn ding. Ik ga over op acryl denk ik.

 En deze kwam ook ineens kijken. Zo'n lief toetje...
Daarna een fijne middag in de prachtige tuin van mijn broer en schoonzus doorgebracht. 't was erg gezellig!

Een van mijn favoriete vogels is de Roodborst (naast o.a. de ooievaar, flamingo en pinguïn)
Wat is jullie favoriete vogel?

Ik wens iedereen een hele fijne week.
xxx Emilie xxx





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!