maandag 24 augustus 2015

snailmail en wandelen

Vrijdag 21 augustus - vervolg
Toen ik thuis kwam vrijdag was er inderdaad post. Mijn abonnement op Pionieren in de Lucht postzegels. Prachtig weer!
Lekker pizza met salade gegeten met manlief samen
Omdat het zulk mooi weer was wou ik een stuk gaan lopen. Het werd een uur, 4,5km op en neer naar de Lekdijk. Wat woon ik toch op een mooi plekje in Nederland!
Zaterdag 22 augustus
Vanmiddag komen de kinderen terug, dus nu nog even opruimen. Ik ben naar de vuilstort geweest, de kringloop, boodschappen gedaan, staan strijken en toen kwam de post - heerlijk!
Twee mooie enveloppen van Wendy en Claudia.
In de flop van Wendy zat het RR boekje van Nanna, daar mag ik in gaan werken. En in de flop van Claudia zat deze mooie kaart en een leuk brillendoekje. Helemaal mijn kleuren!

De post van vorige week is aangekomen. Zelfs ook mijn flessenpost voor Claudia. Ik had mijn twijfels bij dit ieniemienie pakketje, maar het is gelukt :-)

's middags heb ik mijn nieuwe Gelliplate uitgeprobeerd en dat was erg leuk om te doen. Ik kan nog niks laten zien want dat moet eerst nog bij de ontvanger aankomen. Ik maak een aparte blog over de gelliplate en wat je ermee kunt. Het is een druktechniek en iets nieuws om te leren - leuk :-)

De kinderen kwamen terug en we dronken thee met opa en oma. Daarna heb ik risotto staan maken en konden we lekker in de tuin eten.

Zondag 23 augustus
Vandaag is lekker iedereen thuis, dus dat betekent rustig opstarten en knutselen. Ik heb zitten tekenen, een papieren slinger gemaakt en een mooi snailmail pakketje zitten maken. Dat was wel weer even geleden, dus ik vond het erg fijn om te doen. Bijpassende papiertjes zoeken en zakjes ervan maken. Echt de tijd ervoor nemen.
Ik was alleen zo druk met de mooie papiertjes, zakjes enzovoort, dat ik vergeten ben een foto te maken van de inhoud - hahaha
Zoonlief was ook met papier bezig, want die heeft de andere helft boeken gekaft en overal zijn naam ingezet. 's middags gingen ze lekker spelen met vriendjes en vriendinnetjes.
Eind van de middag ging ik met dochterlief een wandeling van een uur maken. We werden van het lopen wat afgeleid omdat we hebben gekeken welke noten-bomen er in het park stonden, maar toch een wandeling van 4km gemaakt.
Terug thuis heb ik kipsaté gemaakt en konden we nog lekker buiten van de bbq eten. Daarna de kussens naar binnen en de bbq onder het afdakje want de wolken waren toch wel heel donker. We waren nog niet binnen of het regenen startte :-)

Omdat ik daar zelf blij van wordt, op de envelop voor Claudia een tekening gemaakt. Ook bij de brief voor Conny had ik zin om iets op de flop te tekenen. 't ziet er dan gezelliger uit.

Maandag 24 augustus
Vanmorgen de enveloppen gewogen en be-postzegeld met mijn persoonlijke postzegels. Ze gaan vandaag op de post.
De eerste schooldag is er weer, dus ik ben thuis gebleven totdat dochterlief klaar was om naar school te gaan. Zoonlief hoeft vanmiddag pas zijn rooster op te halen, de bofbips :-)


Tussen de post en andere dingen door staan ook foto's van wandelingen. Dat komt omdat ik me heb voorgenomen om 3x per week een wandeling van een uur te willen maken, dat is ongeveer 4 tot 5km. Gewoon omdat dat lekker is en ik een zittend beroep heb en ook thuis veel zit te tekenen. Dus er mocht wel wat meer bewogen worden ;-)
Ik woon in Nieuwegein vlak bij Park Oudegein en vlakbij de Lekdijk, dus ik kan mooie routes lopen.

Kan je in jouw buurt mooi wandelen? En doe je dat wel eens?

Een hele fijne maandag!
xxx Emilie xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!