donderdag 9 juli 2015

week 28 2015 - part one

Maandag
Een gewone maandag met school en werk.

Wat gaat er op de post? 
Ik doe mee aan Mail A Card Monday op Instagram. Dit gaat er om dat mensen post heerlijk vinden om te ontvangen. Vorige week vroeg ik wie van mijn blog-volgers een kaartje van mij zou willen ontvangen. Omdat er (nog) geen reacties op zijn gekomen heb ik zelf gekozen uit mijn snailmail adresboekje.
Mocht je nu denken: "Leuk! Ik zou ook wel post willen ontvangen". Stuur me dan even een email en dan krijg je ook een keertje gezellige post ;-)


Na het eten nog even lekker in de tuin gezeten. Bink kwam me gezelfschap houden ;-)

Dinsdag
Vandaag is de dag! De groep8 musical dag. Het belooft een prachtige warme dag te worden.
Er waren geen zenuwen, maar ondertussen begint het toch echt te kriebelen. 
Mooi toepasselijk vandaag, vanwege de schoolmusical, deze 1e quote van de Handletter Challange LetterItJuly waaraan ik mee doe.


Gelukkig kan het eerst nog geoefend worden op de andere klassen op school. Die mogen de musical natuurlijk ook zien. En volgens de berichten tijdens de lunchpauze: het ging super goed!

De grootouders willen dit natuurlijk ook niet missen, dus die komen naar ons toe, eten mee en gaan mee naar de avond voorstelling. Het wachten voor de deur duurde iets te lang, dus regelde dochterlief stoelen voor haar oma's (de twee lieve dames in het midden). Opa stond gewoon in de rij te wachten bij manlief en mijzelf.

De musical ging heel erg goed, zoonlief had heel veel tekst en mocht leuke liedjes zingen. En zijn solo als Tricky Ricky was geweldig!

Het was een erg geslaagde avond en een mooie afsluiting van zoveel oefenen.

Wat ging er op de post?
De allereerste PocketLetter van dochterlief voor haar penvriendin in Amerika. Haar mamma leest mijn blogt, dus ik laat hem pas zien als hij is aangekomen ;-)


En daarnaast het derde deel van de PocketLetter voor Kleo. Ook die laat ik pas zien als hij bij haar is aangekomen ;-)

Wat lag er op de mat?
Lieve post van Claudia, Conny en Sasja.


Ik kon niet slapen dus ik heb nog een quote gemaakt. Handlettering is fijn om te doen en ik doe de Challange LetterItJuly. Dit is de tweede quote, dus eigenlijk van 2 juli, maar voor vandaag zeker van toepassing op alle kanjers die een mooie musical neerzetten.


Woensdag
Gezellig dat Conny langs kwam. Samen naar de Scrapdelight winkel geweest en lekker zitten kletsen. Ik heb haar lekker op sleeptouw genomen en ondertussen hebben we honderduit gekletst.

Wat lag er op de mat?
De RR PL, maar die kan ik nog niet laten zien natuurlijk. Ik mag de derde set kaartjes maken en hem opsturen aan Sonja.
Van Conny kreeg ik (handbezorgd ;-) ) een mooie PocketLetter met thema "Strand en Zee"



En de allerlaatste RR kaartjes ronde 20. Ik ben nu helemaal compleet. Leuk om terug te kijken!

Als lunch een frietje met de kinderen + vriendinnetje in de stad gegeten. Daarna gingen de dames naar de film. Zoonlief had met een vriendje afgesproken, dus terug thuis zitten experimenteren met Kalligrafie pennen. Dit is bijdrage 3 van de LetterItJuly Challenge. Ook deze is weer super toepasselijk.

Want we hadden nog als afsluiting van Groep8 de EindAvond. Weer spannend, want wat ging er allemaal gebeuren, wat gaat de meester over mij zeggen, wat zeggen de leerlingen en wie gaat er als eerste huilen....

Als afsluiting was er als verrassing vuurwerk geregeld. Mooie show en de kinderen waren zeer onder de indruk.
Om 23.45u waren we terug thuis. Nu is hij écht geen groep-achter meer....

Donderdag
Dochterlief moest wel gewoon naar school vandaag, dus mamma stond mee op ;-)
Kon ik nog net even deze voor zoonlief zeer toepasselijke quote maken...
die dus eigenlijk bij dag 4 van de LetterItJuly Challenge hoort.

Iedereen een fijne donderdag gewenst!
xxx Emilie xxx

1 opmerking:

  1. Die groep-8-musical is toch wel DE afsluiting van de basisschool hè? Ik kan me die van mijn meiden nog zo voor de geest halen...
    Een einde van een tijdperk... heel bijzonder...
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je reactie!