maandag 1 juni 2015

wat gebeurde er in week 22...

maar ik begin met het einde van week 21 ;-)


Zaterdag (23 mei)
Zaterdag ochtend hebben we de motor weggebracht voor onderhoud en zijn samen met de auto terug gereden. Toen we terug kwamen lag er post ;-)
Post voor Tessa en voor mij van Sierou - lief!

mooie Zendoodle PocketLetter van Melanie
 Ik had nog tijd om creatief te zijn, tussen het inpakken van de koffers door.
Ik heb mijn inktjes eens uitgeprobeerd op a4 formaat...

en maakte er voor Conny deze dubbele RRA5 van (die ze EINDELIJK mocht ontvangen tijdens het weekend in België)

En ik ontving deze mooie Pauwen Pocket Letter van Samantha
Echt prachtig!!!

en een brievenbus doosje van Mariska.

Eind van de middag gingen we op weg naar IJhorst. En toen we daar aankwamen waren de kippen op stap onder leiding van een prachtige haan!

 Lekker samen gegeten met de vrienden die daar al waren en bijgekletst.


Zondag
Zondagochtend buiten kunnen ontbijten.
We hebben ons de hele dag verbaasd over de ooievaars die er in grote getalen rondliepen. We hebben er 13 geteld! 's middags pannenkoeken gegeten. Lekker buiten geluierd en een borrel gedronken.
Eind van de dag weer de tafel gedekt voor een broodmaaltijd
's avonds spelletjes gedaan en de kinderen gingen erg laat naar bed, we waren de tijd vergeten ;-)



Maandag
De ochtend hebben we weer in de tuin ontbeten en de koffers en auto ingepakt. Na de koffie gingen we op huis aan.

De katten bleken ons niet heel erg gemist te hebben - hahaha
Suzy


Bink

In de middag ging manlief werken en heb ik de post die ik gestart was op de boerderij afgemaakt en gepost.
verjaardagspost voor Sarah in Canada

verjaardagspost, trouwdag post en leuke post voor Nederland en België
 's avonds nog andere post gemaakt.
RR kaartje voor Melanie

Poezen PocketLetter

Poezen P-Letter - ingepakt

Poezen PocketLetter - in de flop
Dinsdag
Vandaag wou ik vroeg starten, maar eerst zorgen dat de kinderen wakker en op waren. Daarna ben ik naar mn werk gegaan. 's middags de te posten brieven op de post gedaan, maar er stond 'woensdag' bij leeg-dag. Hopelijk wordt het toch nog vandaag geleegd en komt alles op tijd aan.
Dochterlief deed haar fietsexamen op school en manlief mocht naast de route staan om de scores op te schrijven. Er zijn een aantal kinderen gezakt, maar het merendeel is geslaagd. Dochterlief kwam thuis met een mooi diploma!
de brief aan Heidi in Noorwegen, de poezen pocket letter voor Carina en de RR kaarten voor Melanie
 Paars/roze klaproos - die zie je niet vaak!
ik hou van klaprozen ;-)
Toen ik 's middags thuis kwam lag deze mooie enveloppe er.
Na vioolles mocht dochterlief voor het eerst alleen naar huis fietsen, want ja, het fietsdiploma had ze gehaald :-)
prachtige envelop met het RR boekje van Joyce ontvangen via Wendy
Zoonlief ging turnen en ik nog even creatief zijn. Ik wou graag een mooie grote Zentangle maken voor Conny. En dit is het geworden:
A5 voor Conny getangled. 
En omdat zij altijd zelf kaarten maakt had ik voorbeelden uitgedraaid en heb daar mijn eigen variatie op losgelaten. Voor iemand die nooit zulke kaarten maakt, vind ik het best aardig gelukt ;-) al zeg ik het zelf - hahahaha
En een Scrap A5 voor Conny gemaakt

Woensdag
Helaas was de motor nog niet klaar, dus die tocht hoefde niet in het programma opgenomen.
Vandaag moest er een pocketletter af en heb ik boodschappen te doen. Cadeautjes kopen, op zoek naar ecoline, doosjes thee halen bij Ekoplaza.
Alle boodschappen zijn gelukt, behalve de ecoline. Jammer. Ik ga wel op internet op zoek. Wel vond ik de super mooie zwarte inktpad van StaZon, tenminste hij is besteld en volgende week komt hij binnen bij Scrapdelight. Wat fijn zo'n winkel dicht in de buurt!
's middags met dochterlief haar spreekbeurt gemaakt in PowerPoint en topografie geleerd. Daarna ging zoonlief de laatste dingen voor zijn werkstuk over Texel afmaken. Vrijdag moet het klaar zijn. Ik heb nog de laatste openstaande opdracht gemaakt voor mei en was erg tevreden met het resultaat. 
wat leuk om een 'dit ben ik'  pocketletter te maken!

Bink kwam ook even kijken waar ik mee bezig was. Wat is het toch een mooie kater!

Nou ik hou dus van haken, muziek, quotes, zentangle, thee, ik woon in Nieuwegein, ik hou van katten en post ;-)

En ik hou van deze prachtige kleur blauw!

Ik pakte het gezellig in voor Colette

En plakte er een postzegel met een wilde kat en een lynx op - prachtige beesten!



Deze leuke Jetoy kaart ontving ik van Mariska

ik kocht een mooie uil om cadeau te geven

vond alle thee die was besteld door 3 dames en liet een mooi cadeautje inpakken voor Nancy

Heerlijk, deze eerste asperges! Dat had manlief heerlijk gekookt!

Voor Mariska. Volgens mij hou ik van deze kleur blauw :-)
Donderdag
Vandaag een beetje vreemde dag. Meester Adri gaat met pensioen en op school was een afscheid bedacht. De kinderen mochten bepaalde kleding aan en de haren netjes gekamt en de meisjes met vlechten. Er werd gedaan alsof het 1950 was, want toen zat meester Adri zelf nog op school. 
Blij huppelend vertrokken de kids voor een feestdag op school ;-)
Na mn werk kocht ik nog snel regenkleding, want dat was voor het kamp van zoonlief nodig - de grootste maat regenkleding die we nog hadden was maar 122-128 en daar passen ze beiden echt niet meer in. Ook was er een nieuwe jas voor dochterlief nodig want ze is uit de oude gegroeid.... Meteen door naar de afsluiting op school en het afscheid van meester Adri. 
Morgen moet het werkstuk klaar zijn en er moest nog iets afgetypt en wat uitgeprint. 
Helaas.... omdat de usb stick van zoonlief corrupt was geraakt moest hij 3 hoofdstukken van zijn werkstuk overnieuw typen en plaatjes zoeken. Het huilen stond hem nader dan het lachen, maar hij is er goed mee bezig geweest en heeft eraan gewerkt tot het (bijna) klaar was. Alleen nog printen mamma. En toen deed de printer het niet, rare gevlekte kleuren.... zucht.... 
Ik had gezellige post ;-)
Prachtige kaarten ontvangen van Yvette en Yessica, de flow weekly en de maandelijkse zending postzegels over pionieren in de lucht - dit deel ik met mijn vader. Hij de info en 1 zegel, ik de rest van de zegels ;-)
's middags bleek dat de motor klaar zou zijn, dus na de heerlijke taco's snel op en neer geweest naar de motorshop in Maurik. Manlief is weer helemaal blij dat hij zijn motor weer kan gebruiken. 

Toen alle wassen gedraaid waren bleek er maar een klein beetje strijkgoed... maar ja, twee kinderen gaan logeren, mamma gaat naar België, pappa heeft gestreken werkkleding nodig én zoonlief gaat volgende week op kamp, dus heb ik 's avonds staan strijken en kan iedereen weer even vooruit met zijn/haar kleding :-)

Daarna alle kleur cartridges vervangen en een papier storing opgelost. Maar helaas het werkstuk bleef er raar gekleurd uitkomen.... ik ben gefrustreerd en zónder mijn koffer voor België klaar te hebben naar bed gegaan. Morgen weer een dag....



Vrijdag
Alles kwam tegelijk. Er moest dus nog éven iets uitgeprint worden voor een werkstuk, dan maar in zwart/wit. Dochterlief's brood was op en dat moest worden aangezet in de broodbakmachine. Een laatste check voor de logeerspullen van de kinderen. Of er judokleding schoon was. En of de turnkleding van dochterlief klaar lagen. oh ja, ook nog ontbijten :-) maar daar zorgde zoonlief heel lief voor (hij heet natuurlijk niet voor niets zoonlief ;-) ) 
Toen hij lief de fietsen ging buitenzetten zag hij een voetbal in de tuin die niet van ons leek. Zonder erbij na te denken gooide hij hem over de schutting en ik zag in mijn hoofd alle nieuwe plantjes die ik de aardige nieuwe buren had zien binnen dragen vanuit het tuincentrum verwoest worden en werd een klein beetje boos. Zoonlief stampte de trap op om zijn logeerspullen te halen en stootte toen per ongeluk het wormenhotel van zijn zus van de trap. Enorm kabaal en een hele grote klap. Ik schrok me rot. Alleen het wormenhotel was gesneuveld. Maar dat vond ik minder erg dan een zoon die van de trap af gevallen zou zijn. Dus ik heb hem heel erg geknuffeld en sorry gezegd voor het boos worden. Gelukkig ging hij daarna vrolijk naar school. Dochterlief liep ietsjes achter ;) en vertrok 5 minuten later, nadat we ook een hele dikke knuffel hadden gegeven. Want ik zie ze zondag avond pas weer....
Zij gaan logeren bij opa en oma, manlief moet werken en gaat aan zijn gitaar bouwen. Zo hebben we allemaal een leuk weekend!


Dus ik heb er erg zin in, in het weekendje België. 
Het start voor mij al vandaag, want ik ga eerst naar Conny en blijf daar slapen. Dan halen we morgen Claudia op en rijden met z'n drieen naar Nancy in België. Ze woont schuin naast Brussel... op de kaart gezien dan.

De koffer gepakt, alle thee, cadeautjes en knutselspullen pasten erin. Er was zelfs nog ruimte voor de logeer spullen.
De reis verliep voorspoedig en Conny en ik hebben een hele gezellige avond gehad.





Zaterdag (30 mei)
Vroeg wakker, toch andere geluiden buiten rond Conny's huis.
Na de laatste spulletjes gepakt te hebben, gingen we op weg om Claudia op te halen.
Leuk om ook haar huis van binnen te kunnen zien :-)
En toen op naar België. Lekker zitten kletsen in de auto onderweg en met lunchtijd waren we in België op de plaats van bestemming. Wat een leuk huis, leuke tuin en lieve hondjes.
Een heerlijke lunch stond klaar, we konden meteen aanschuiven.
's middags lekker zitten kletsen en knutselen. Wat een fijne middag en vooravond.
We deelden de cadeautjes uit - ik kreeg een super mooie pocketletter van Conny.

Ook wisselden we de A5-en uit. Daar kwamen we eigenlijk voor, want met deze dames hebben we een aantal rondes gedaan en dit was de laatste ronde. Ik kreeg van Claudia en nu kan ik Conny eindelijk mijn mixedmedia bloem en 2 A5-en geven. Iedereen vond de gemaakte A5en erg mooi.
Deze kreeg ik van Claudia




Het was heel gezellig aan de knutseltafel!



Deze maakte ik voor mezelf :-) De schets maakte ik twee weken terug nadat ik met mijn moeder in Paleis Het Loo was geweest en de mooie pauw zo goed aan het poseren was ;-)  Maar nu dus pas de rust om deze pauw met aquarel af te maken. Ik ben er zeer blij mee.

Daarna kwam haar man thuis en die ging frieten bakken. We kregen een typisch Belgisch gerecht: Vol au Vent - dat is een variatie op kippenragout waarin ook gehaktballetjes zitten, met Belgische friet. Erg lekker!

's avonds ook nog creatief bezig geweest, tussen het kletsen door. Die gaan maandag op de post, dus laat ik in een volgend bericht zien ;-)
Na een relatief korte nacht kregen we bij het ontbijt heerlijke zoete koeken.

We hebben weer fijn zitten kletsen over van alles en nog wat. Na de lunch ook nog creatief geweest en daarna moesten we helaas al weer op huis aan. Om 16u vertrokken we, maar niet nadat we hadden afgesproken gewoon nog een ronde met A5en te doen ;-) Het is ook zo leuk!

In Eindhoven scheidden onze wegen, was Claudia bijna thuis, pakte ik de tram naar Utrecht en reed Conny richting Arnhem.
Helaas werkte het weer niet mee om de Zen sfeer die ik had na het super leuke weekend ook Zen te houden.... jakkes wat een regen, met bakken kwam het naar beneden en dat is dan niet zo fijn in het OV. Gelukkig kwam manlief me bij het station met de auto ophalen. LIEF!

Ik was om 20u thuis en kon daardoor nog lekker even knuffelen met man, kinderen en katten.
Daarna ging iedereen naar bed, behalve ik. Ik heb de enveloppen klaar gemaakt om de gemaakte kunstwerken aan de ontvangers te kunnen versturen.

Maar de pauw blijft bij mij :-)

Graag wens ik iedereen een fijne week toe!
xxx Emilie xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!