vrijdag 26 juni 2015

pocket letter round robin

Met een aantal mensen doe ik een pocket letter round robin.
Ik kan nog niet alles laten zien natuurlijk, maar sneakpeaks lijken me geen probleem ;-)

We zijn met z'n vieren en we starten deze week allemaal een pocketletter. Na drie rondes heeft iedereen een volle pocketletter met werk van 3 verschillende dames en die mag je dan houden. Ik ben erg benieuwd wat iedereen met mijn thema (camera's en/of typewriters) doet.
Een ander heeft Holland als thema en eentje heeft geen voorkeur, dus daar mag je je eigen 'ding' doen.
Het vierde thema was mijn ronde 1. Ik mocht deze pocketletter starten en die verstuurde ik op maandag. Het thema is Retro / Schattig kindjes. Ik hoop maar dat dit is wat diegene daaronder verstaat. Ik vond ze in ieder geval erg retro en schattig. Ik maakte de atc's van kaarten en embellishments die ik er qua kleur bij vond passen.
Zeker de Belle & Boo stijl is iets wat mij aanspreekt. Deze kan ik wel al laten zien, want die heb ik zelf getekend ;-)
Het is geïnspireerd door een Belle & Boo illustratie en ik vond het meisje met de bloemetjes zó schattig, ik dacht die wil ik graag verbeelden. Omdat ik nooit kopieën maak is ze anders ook al lijkt het best wel op het voorbeeld. Alleen gaf ik haar kleur en dat maakt het anders en meer 'van mij'.


Ik heb ook de 1e ronde ontvangen, mooi ingepakt, maar omdat ik niet zeker weet of de ontvangster meeleest zal ik het verder nog niet laten zien :-)


Ook doe ik nog een ander Pocket Letter project, met Kleo.
We maken voor elkaar doorlopende kaartjes staand. We versturen 3 kaartjes per keer.
Dit is wat zij mij stuurde met thema bloemen. Prachtig!


Ook de volgende rondes gaan over bloemen en mijn pocketletter blijft in hetzelfde thema. Prachtig papier van Graphic45. Ik hou van de jaren 20. Zo mooi stijlvol. Ook hier gebruikte ik embellishments in dezelfde stijl.


En dan loopt er nog een project met mijn lieve penvriendin Shawsha in de USA.
We zijn beiden, naast schrijven, ook creatief en hebben besloten een mixed media pocket letter voor elkaar te maken en sturen dat dan per 3 kaartjes aan elkaar op. Tenminste dat was de bedoeling ;-) Alleen was zij heel enthousiast met een hele pocketletter aan de gang gegaan en had hem af. Toen bleek dat ze ook dingen aan de buitenkant had verwerkt en dan is in delen sturen niet handig. Dus... ik heb nu een pocketletter met de 3 bovenste kaartjes verstuurd. En zij stuurt mij een hele pl. Daarna maakt ze drie losse kaartjes en doen we onze serie. En ik maak een complete pl voor haar en verstuur die ;-) Zo hebben we ook meteen een stok achter de deur om het brieven schrijven weer wat regelmatiger op te pakken :-)
Als ze mijn brief ontvangen heeft zal ik de foto plaatsen, anders is de verrassing weg...

Ik hoop dat jullie het leuk vinden om over pocket letters te lezen. Ik vind het een hele fijne nieuwe manier van post sturen, creatief en informatief. Al zijn brieven beter als je iemand écht wilt leren kennen. Vaak stuur ik er een gewone brief bij mee.

Een fijne vrijdag gewenst!
xxx Emilie xxx


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!