maandag 29 juni 2015

week 26 - part three

Donderdag
Na een lange dag op t werk, werd hij feestelijk afgesloten met de jaarlijkse bedrijfs bbq. Heerlijk en goed verzorgd.


En toen ik thuis kwam lag er ook nog gezellige post op me te wachten. De eerste ronde van de PocketLetter RoundRobin

En mooie post van Atikah uit Maleisië

Vrijdag
Manlief en ik hebben gewerkt, de kinderen gingen naar school.
Na het eten heb ik brieven geschreven terwijl ik bij de judoschool op zoonlief en vriendje wachtte. Daarna heb ik ze naar een disco feestje gebracht.
Zaterdag
Omdat we een logeetje krijgen vandaag moest dochterliefs kamer opgeruimd zijn. Dat was de afspraak. Vloer leeg en schoon.
En dan is gelukt. De vloer is leeg, de meeste spullen zijn opgeruimd. Nog maar een klein stapeltje dat uitgezocht moet worden. Ik ben trots op mijn meisje!

 Er kwam post binnen van Sasja, mooi schilderij van Edward Hopper.

En 's middags vierden we het feestje van dochterlief met 6 vriendinnen.
Met de sneltram naar Utrecht, langs Nijntje ;-)
Via de Springweg waar zo'n echte fontein is waarbij je het water moet pompen!
 Naar de Abraham Dolesteeg - leuk zo'n smal steegje!
 Waar we een workshop Pottenbakken kregen bij De Draaihals.

De dames hebben talent, want het zijn prachtige potten, vazen en schaaltjes geworden!
Ook de vrije klei-kunst is prachtig geworden. We hopen van harte dat deze mooie viool van Cassandra de oven overleefd!
Er werd een konijn, een varken, een toren van een varken en olifant, een pennenstandaard, een viool, een slee met sneeuwpop en een auto met hond gekleid. Ook al zo creatief allemaal!

Nog even het zicht op de Dom vastgelegd :-)
 Via een Nijntje in Miró stijl weer terug naar de sneltram gelopen
 En lekker bij de McDonalds gegeten als afsluiting. 't was een super gezellige middag!


En daarna met haar broerlief, het logeetje en nog een vriendin die later afgehaald werd, thuis naar Frozen gekeken. Ze gingen allemaal moe, maar voldaan slapen.

Zondag
Vandaag hopen we op mooi weer, want er is de jaarlijkse Lunch op het Plein in mijn wijk.
Nadat het logeetje werd opgehaald ging ik er heen om als vrijwilliger mijn steentje bij te dragen.

Het springkussen is altijd een leuke aanvulling op dit feest.
Terwijl er van de lunch genoten werd, hadden we het jaarlijkse feestelijke moment. De prijs voor de mooiste voortuin in de wijk werd uitgereikt door wethouder Adriani.
 De drie prijswinnaars natuurlijk op de foto voor de wijkkrant.
 En als afsluiting houden we een ballonnen wedstrijd.
Altijd een mooi gezicht als ze vertrekken. We hopen natuurlijk dat de ballonnen weer ver zullen komen!

's avonds nog creatief bezig geweest. Het RoundRobin boekje van Joyce is af en gaat op reis naar Nanna.

En ik heb voor de PocketLetter RoundRobin mijn bijdrage over het thema Holland gemaakt (de hartjes zijn van de eerste dame) en leuk ingepakt voor de ontvanger.

Al met al een gezellig en geslaagd weekend! Maar wel vermoeiend ;-)
Hoe was jullie weekend?

Een fijne maandag gewenst!
xxx Emilie xxx

2 opmerkingen:

  1. Het feestje van Tessa springt er uit! Wat een leuk idee om te gaan pottenbakken. Dat moet ik onthouden voor als mijn meiden groter zijn.
    Je bent niet in de prijzen gevallen, zie ik, met de mooiste voortuin? Ach, wanneer had je die ook mooi moeten maken, veel te druk met andere leuke activiteiten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke, gezellige, creatieve dagen hebben jullie weer beleefd. Dat pottenbakken lijkt me toch wel heel erg leuk om een keer te doen hoor... En wat hebben ze allemaal mooie dingen gemaakt. Heeft de viool de oven overleefd?
    Heel fijne nieuwe zonnige week,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je reactie!