dinsdag 31 maart 2015

Pocket Letters - is het een hype of een nieuwe manier van post versturen?

De manier van snailmail sturen in de vorm van een Pocket Letter, vind ik persoonlijk erg fijn. Het is een handige manier van elkaar leren kennen én het opbergen is super handig. Geen doosjes, bakjes, lades meer nodig. Ik bewaar ze gewoon in een ordner ;-)


Er zijn verschillende groepen op Facebook en internet te vinden waar ze deze nieuwe vorm hebben omarmd en elkaar brieven sturen. Afgelopen weekend maakte ik mijn vierde Pocket Letter.
Mijn vierde PocketLetter was voor Melanie en had thema Uil.


UIL Pocket Letter - voorkant: Ik heb met embossing poeder de Kraft kaartjes bewerkt. Washitape op de roze. Met lettertang de woorden gemaakt om aan te geven wat er achterin zat... 


UIL Pocket Letter - achterkant. Ik stuurde mee: een brief, thee, vilten uilen-broche, tags en stickers als cadeautjes.


Met mijn postgroep hebben we een tikkertje topic. Daar zet je een onderwerp waarover je een Pocket Letter zou willen ontvangen, iemand tikt je dan en zet haar eigen wens in het topic, zij wordt getikt door de volgende en zo verder. Mijn wens was kunst en ik werd getikt door Els. Ik was erg benieuwd naar haar invulling en was helemaal blij toen hij binnenkwam.
Van Els ontvangen: een ART Pocket Letter (dochter's reactie was, wat is DAT voor post... blote mevrouwen en 10 jaar is een slechte combi hahaha)
ART Pocket Letter - voorkant (haute couture, bouwwerken, monumenten, schilderijen, beeldende kunst en literatuur) toen hij eenmaal uitgeklapt was vond dochter het erg mooi en waren de blote mevrouwen minder erg...


ART PocketLetter - achterkant (tags, speelkaarten, brief en blanco briefpapier, mooie zentangle uil)



Voor het topic Wit met een andere kleur, koos ik toen ik wist dat ik Vera had als partner, voor wit met rood, polkadot stijl. Het was erg leuk om de spulletjes bij elkaar te zoeken en te bedenken hoe ik het wilde vormgeven.
POLKADOT Pocket Letter verstuurd aan Vera


POLKADOT Pocket Letter - voorkant (Nadat ik rood en witte spulletjes bij elkaar had gezocht, kon ik de voorkant maken. Ik gebruikte postzegels, hartjes, confetti, paperclip, stickers, speelkaarten, boekenlegger, mooi papier en een toepasselijke kaart).


POLKADOT Pocket Letter - achterkant (thee, brief, paperclip + confetti (zit in de voorkant), 3 feitjes over mij, stickertje, jampot stickers, bloemen stickers en een zeepaard-memorie kaartje)

Ik wens iedereen leuke post toe.


Fijne woensdag!
xxx Emilie xxx




8 opmerkingen:

  1. Geweldig wat leuk om te doen en het ziet er echt allemaal top uit hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor het compliment. Het is ook erg leuk om te doen :-) Groetjes, Emilie

      Verwijderen
  2. Nog nooit van gehoord maar het ziet er wel leuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik tot 2 maanden terug ook niet ;-) maar het neemt een vlucht. Ik vind het prettig omdat je het per vakje opbouwt en dus ook met 1 vakje bezig kunt zijn. Groetjes, Emilie

      Verwijderen
  3. Stuur je ze met mapje en al op? En waar haal je de mapjes? Zijn er standaard maten voor net als de atc kaartjes?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Excuus Saffiertje, ik had je vraag niet gezien. Mocht je nog vragen hebben over PocketLetters kan je me altijd mailen (zie rechtsboven op mijn blog). Groetjes, Emilie

      Verwijderen
  4. Zin om een pocket letter uit te wisselen? Ik maak ze ook
    Zie instagram irmpje69

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga gezellig bij je Instagram account kijken Fleurtjeeee, maar op dit moment ontbreekt me de tijd voor nieuwe projecten. Wellicht in 2016. Dan laat ik het je via IG weten. Groetjes, Emilie

      Verwijderen

Dank voor je reactie!