maandag 30 maart 2015

Creativity takes Courage

Sinds ik weer ben begonnen met meer creatief bezig te zijn, heb ik mezelf al vaak overwonnen.



De afgelopen 3 jaar heb ik leren breien, haken, Zentangle tekenen, Handlettering, snailmailen, pocket letters, mixed media en er komen vast nog nieuwe uitdagingen....
De eerste keer weer schilderen met olieverf (wat was ik bang om te beginnen... maar wel gedaan en een prachtig schilderij gemaakt), nieuwe mensen leren kennen via mijn blogs, de brei/haak groep, via Instagram, via Postcrossing, via Facebook en daardoor heb ik ook meer vriendinnen gekregen, in binnen- en buitenland. Penvriendinnen, maar ook 'in t echt' vriendinnen, om mee af te spreken en leuke dingen te doen.
Daar ben ik heel dankbaar voor.


En dit alles naar aanleiding van een nummer... want dit blog is bijna 35.000x bekeken. Hoe cool is dat? Ik ben erg dankbaar dat jullie als lezers mijn blog graag lezen, al schrijf ik niet meer zo regelmatig als vroeger.


Maar het gaat me niet eens om dat nummer. Het gaat erom dat je durft creatief te zijn. Dat leer ik mijn kinderen en probeer ik te laten zien met mijn blogs.


Want ik kan misschien al 'van mezelf' een beetje tekenen. Het lukt pas echt als je oefent. Ook met breien en haken. Ik heb wat afgemopperd, ben boos geweest, het haakwerk in de hoek gegooid en toch weer opgepakt en dan lukte het ineens wel. Zo ook met tekenen, schilderen en de andere dingen die ik graag doe.


Ik hoop dat jullie ook durven creatief te zijn. Het is zó fijn om zelf iets te maken!


Dus... ik wens iedereen een creatieve week toe :-)


Lieve groet,
xxx Emilie xxx







4 opmerkingen:

  1. Wat een bemoedigend stukje en zo waar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Anita, dank je wel. Ik vond het fijn om zo te kunnen schrijven over hoe je talent kunt vergroten. Want oefenen moet iedereen natuurlijk ;-) Groetjes, Emilie

      Verwijderen
  2. Dat is waar het vergt moed om alles te doen en eerlijk gezegd ben jij een klein beetje mijn voorbeeld. Als ik jou mooie dingen voorbij zie komen denk ik ohw dat wil ik ook kunnnen. En tot nu toe bevalt het me wel als ik iets nieuws doe. En vind ik het niet leuk heb ik het in elk geval geprobeerd. Mijn moeder is ook zo creatief en zegt altijd we gaan het proberen lukt het niet maken we er iets anders van. Maar goed kijk alweer uit naar je volgende creatie.. ohw en je pocket letter is al klaar en wacht met smart op de nieuwe eigenaar. Ben benieuwd wat je ervan vind.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Cynthia, je moeder heeft groot gelijk. als iets niet (meteen) lukt niet de moed opgeven maar er iets anders van of mee maken. dan wordt het misschien niet wat je in je hoofd had, maar dat is sowieso al heel erg moeilijk om uit je handen te krijgen. Leuk dat ik een PocketLetter van je ga krijgen. Ik kijk ernaar uit. Groetjes, Emilie

      Verwijderen

Dank voor je reactie!