maandag 9 februari 2015

Een heerlijk creatief weekend

Wat een fijn en creatief weekend heb ik achter de rug.
Zondag eindigde met twee haasjes..
Bij een ABC swap was ik aan de beurt voor de H. Ik had de H van Haas bedacht en verstuurde een Belle en Boo kaartje en een 'echte' haas. Maar ik wou ze eerst nog tekenen / schilderen. Dus.. ik startte met een klein kaartje (atc formaat) van het haasje van Belle en Boo, dus een illustratie. Dit haasje gaat mee naar de ontvanger van de ABC swap. Toch weer een beetje jammer om los te laten...
Dus dacht ik, kan ik dan ook de 'echte' haas in aquarel vangen... gestart met een potlood schets in mijn Moleskine aquarel journal. Dat voelde goed. Daarna in aquarel verder gegaan en afgemaakt. Heerlijk om te doen.
Haas in Aquarel (Moleskine)
Haas in potloodschets (Moleskine)
Haasje in aquarel (atc)

Zondag middag ook voor de jarigen van februari zitten haken. De eerste is af, dit drie margrieten vierkant ontving ik toen ik net startte met haken en nu dacht ik, ik ga de uitdaging aan om hem zelf te maken. Erg grappig. Je start met een basis vierkant van stokjes met 3 'gaatjes'. En rond die 'gaatjes' haak je de bloemen. Ben er wel lang mee bezig geweest, want voordat ik doorhad hoe je dan die bloemetjes een beetje handig haakte (je zit 'erop' te werken..) maar goed, het is gelukt. Daar zal het jarig Jetje vast wel blij mee zijn.
DrieMargrietjes Grannysquare
Ik kocht een aantal quote stempels bij de P.ipoos en daarmee heb ik zaterdag zitten experimenteren. Fijn om zo te kunnen 'kliederen' met inkt enzo.
Quote "Life is what happens when you are busy making other plans" Dylusions Spray ink, gesso met tekst-stencil, stempel quote met distress inkt, randjes met distress inkt.
Voor de februari swap maakte ik zaterdag voor Lean deze Grannysquare. Ik dacht dat de bobbelsteek heel moeilijk was, maar eigenlijk... valt het wel mee. Het enige lastige was, dat het een 10x10cm lapje moest worden en het patroon was voor 15x15cm. Maar ik geloof dat het aardig gelukt is om de cirkel in het midden te krijgen :-)
Grannysquare Bobbel steek (Popcorn)
Hoe was jullie weekend? Creatief of actief ?

Fijne maandag gewenst!
xxx Emilie xxx

3 opmerkingen:

  1. Jij hebt een heerlijk creatief weekendje achter de rug. Je hebt prachtige dingen gemaakt. De hazen vooral.

    Fijne week, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je weer prachtige dingen gemaakt.. je haasjes zijn super...
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het was een actief weekend hier. Wat heb je een prachtige haas geschilderd, super zeg.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je reactie!