maandag 2 februari 2015

DoorGeefSnailmail Envelop is weer thuis....

In 2014 deed ik via Facebook mee aan de DoorGeef Snailmail Envelop project. Dat vond ik zo leuk dat ik dat zelf ook wel wilde opzetten. Begin november heb ik daarover geschreven op mijn blog en op Instagram. Er meldden zich dames aan en we hadden al gauw een groepje samen van 9 : Grietje, Conny, Louisette, Yvette, Mieke, Tanja, Sasja, Diana en ikzelf.
Ik startte met het verzamelen van leuke spulletjes

Allerlei snailmail spulletjes zoals pennen, mooi papier, sluitstickers, briefpapier, kaarten, enveloppen, etc.
 verpakte alles gezellig in envelopjes en zakjes
Ik heb heel veel enveloppen gebruikt en nog zelfgemaakt - lekker vrolijk zo. 
Schreef een korte handleiding, stopte er een lijst van de inhoud bij, schreef alle adressen op etiketten en stopte alles in een brievenbus doos.
Hij pastte echt nét dicht :-)
Om alles eerlijk te houden had ik alle adressen opgeschreven en er zonder te kijken eentje tussen uit gehaald. Dit bleek Tanja te zijn en dat kwam mooi uit want die ging ik niet lang daarna ontmoeten. Dus ik heb de doos gezellig ingepakt, meegenomen en overhandigd :-) Dit was op 15 november 2014 bij een meeting in Utrecht.
We hadden afgesproken om binnen een week de doos weer door te sturen, maar niemand wist natuurlijk naar wie, dus was het elke keer weer een verrassing waar hij terecht zou komen. Elke week leefden we met elkaar mee en natuurlijk, iedereen kwam aan de beurt. Want ook al waren er tentamens, kerstpost- stress, ziekte en een kapotte frankeermachine, elke keer ging het goed en kwam hij op de plek van bestemming aan.
De doos ging van Tanja naar Mieke,
van Tanja naar Mieke
van Mieke naar Diana,

Van Diana naar Sasja


spannende inhoud, die telkens weer veranderd...

De spulletjes die Sasja hield
Van Sasja naar Conny

de spulletjes die Conny hield
De doos ging weer op reis van Conny naar Yvette

Van Yvette naar Louisette 

De spulletjes die Louisette hield

Van Louisette naar Grietje. En van Grietje kwam hij terug bij mij.


Ruim 10 weken later is de doos weer veilig bij mij aan gekomen. En wat een feestje om alles te bekijken.

Grappig om mijn eigen handschrift te zien...

de inhoud verpakt

de inhoud uitgepakt - ik leek wel jarig :-)

Er zat bijna niks hetzelfde in als waar we mee gestart zijn. Een schrift, setje clips en wat tags. Verder was alles geruild en onderweg nog meer geruild.


Wat was dit een leuk project! Zeker voor herhaling vatbaar.


Met een groot DANK JULLIE WEL aan de dames die meededen, sluit ik dit project af  :-)

1 opmerking:

  1. Leuk om te zien! :D Ik zal je straks nog even foto sturen wat ik mee heb gestuurd, kan je hem nog toevoegen als je wilt!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je reactie!