donderdag 22 januari 2015

Sneeuwpoppen in wording...

Soms wordt gevraagd:
Hoe start je een tekening, werk je hem uit en maak je hem af?
Als ik een opdracht krijg, dan bedenk ik wat ik wil gaan tekenen en ga de losse vormen uitproberen. Deze opdracht ging over sneeuwpopppen/sneeuwmannen, 3 atc kaartjes met sneeuwmannen.
Ik wou graag een drieluik, dus een doorlopende tekening maken, en bedacht een sneeuwpoppenfamilie. Waar zet je die dan neer? Voor mij zijn ze in het bos.
Dus ik heb bomen zitten uitproberen om de achtergrond te maken en daarna de sneeuwpoppen gemaakt, een pappa sneewpop met hoed en bezem, een mamma sneeuwpop met hoedje en sjaal en een kindje sneeuwpop met pet en sjaal. En een slee, want ze gaan lekker spelen in het bos :-)
Als ik het idee heb, dan start ik met een globale schets van wat ik in mijn hoofd heb. Waar komen de bomen, de figuren, de slee. Zijn er nog meer dingen? Ja, het moest een beetje sneeuwen...
schets

Dan werk ik het uit in fineliner. Omdat sneeuwpoppen niet echt bestaan (echt niet??) is het meer een illustratie dan levensecht geworden. En daarom kon ik de pappa sneeuwpop ook een zonnebril geven :-)

in fineliner uitgewerkt

Dan komt de keuze, stiften of waterverf. Deze keer voor waterverf gekozen.
Dus dan komen de kleuren erbij.

alle blauwtinten toegevoegd


Alle groen tinten toegevoegd


De sneeuwpoppen familie van kleur voorzien :-) en als laatste de sneeuwvlokken wit gemaakt.

En dan is hij af. Ik ben erg benieuwd wat de ontvanger ervan gaat vinden :-)


Fijne dag!
xxx Emilie xxx




1 opmerking:

  1. Mooi gedaan. Zou willen dat ik dat ook kon!

    Love & Strength
    Cynthia

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je reactie!