maandag 27 oktober 2014

Doe je mee met RoundRobinSnailmail Envelop en een terugblik op Buy Nothing New Challenge - week 3 en week 4

Tijdens de herfstvakantie, had ik ook een blog-vakantie. Daarom twee berichten over de Buy Nothing New Challenge.

 
Week 4 had als thema van Geven en Ruilen, komt geen huilen.
De opdracht was "hou een Ruilfeestje". Vorig jaar was dat heel erg leuk, maar dit jaar ontbreekt me de tijd en energie om het met een hele grote groep thuis te doen. Dus heb ik iets anders bedacht om deze opdracht mee uit te voeren, namelijk het organiseren van een RoundRobin Snailmail Envelop.
Hier heb ik via Facebook al eens aan meegedaan en na overleg met de toenmalige organisator, Miranda, lijkt het me leuk dit zelf te organiseren via Instagram en mijn blog.

 
Het idee achter de RoundRobin Snailmail Envelop is dat je Snailmail Spulletjes ruilt via de post.
  • Er gaat er een envelop met mooie Snailmail spulletjes als een RoundRobin de wereld in.
  • De envelop versturen we voor de veiligheid als een brievenbuspakje ter waarde van €3,84 met track and trace. Dit kan je bij de elk Postnl postkantoor/agentschap zo laten frankeren.
  • De ontvanger haalt er uit wat hij/zij mooi vindt, vult de envelop aan met leuke spulletjes en stuurt hem door naar de volgende op de lijst.
  • Verstuurtermijn is 1 week, anders duurt het erg lang voor de anderen in de groep.
  • Graag spulletjes ruilen, die je zelf graag zou ontvangen om daarna te gebruiken in snailmail.
  • In de envelop zit een lijst met namen zodat je weet naar wie je moet versturen.
  • In de envelop zit een lijst waarop je invult wat je uit de envelop hebt gehaald en ervoor in de plaats hebt in gestopt.
  • Als je de envelop ontvangt, stuur mij dan een mailtje zodat ik weet waar de envelop is.
  • Via Instagram kunnen er foto's worden geplaatst met #roundrobinsnailmailAtelierEem. Zit je niet op Instagram, stuur me dan een foto van de envelop + inhoud als je de envelop ontvangt, dan plaats ik die op Instagram.
  • Uiteindelijk komt de envelop weer bij mij terecht en is de Ruil compleet. Waar ik natuurlijk heel benieuwd naar ben, is wat er dan uiteindelijk in de envelop zit, want het leukste zou natuurlijk zijn dat er hele andere spulletjes inzitten dan waar hij mee is gestart :-)
Heb je zin om mee te doen, stuur dan een mailtje naar emiliezonneveld@gmail.com met je adresgegevens en (als je die hebt) je Instagram naam.


En als er veel animo is, maak ik meerdere groepen die een eigen envelop laten rondgaan.


De andere opdracht was "Geef iets weg, zonder er iets voor terug te verwachten". Daar kwam de zak van Max goed bij van pas. Kleding aan een goed doel geven is heel fijn. Dus de te kleine kinderkleding ging in die zak en deze staat vanmorgen aan de weg.

Ook gaf ik mijn tijd weg, door mee te doen aan een actie voor Serious Request en maakte een quilt blok (zie mijn blog van zondag 26 oktober 2014). 't was leuk om te doen en ik hoef er niets voor terug. Voelt goed!



Week 3 Herontdekken van je eigen spullen
Omdat kinderen groeien (wat goed is) hebben ze bijna elk seizoen grotere kleding nodig. Zo ook mijn kinderen. De herfst is in volle gang sinds deze week en de kleding van vorig jaar voor dit seizoen past niet meer. Een gelukje was dat er in mijn woonplaats een pop-up store met kinderkleding voor heel veel minder dan 'normaal' net deze week opende. Dus daar hebben we geshopt en hele leuke kleding gevonden voor zowel zoon- als dochterlief.

Schoenen koop ik liever gewoon nieuw, want ook de voeten groeien mee en ik kon niet zeggen, wacht maar tot november :-)

De opdracht van week 3
"We zijn begonnen met het herontdekken en opnieuw genieten van de spullen die we al hadden. Maar op sommige handige spullen ben je uitgekeken, en andere spullen met emotionele waarde zijn kapot of staan eigenlijk in de weg. Deze week gaan we die spullen 'redden'. We geven ze een nieuw leven met een andere functie, we leuken ze op, of we repareren ze. (Want, merken we, zelf repareren geeft je een veel beter gevoel dan gewoon vervangen. In elk geval een trotser gevoel!)"


Voor de opdracht van deze week heb ik nagedacht wat ik kan doen met de ontvangen behangpapier-stalen. Want ik kocht ze 'voor de heb', maar nu ik ze heb, wat wil ik er eigenlijk mee?

Mijn lijstje 'out-of-the-box' voor behangpapier-stalen:
enveloppen mee maken
achtergrond voor Journalpagina's
gebruiken als kaftpapier
inlijsten
lampekap
waxinelicht houder
gebruiken bij het opknappen van oude meubels



Heb jij nog andere ideeën hebben voor restanten behangpapier? Ik hoor ze graag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!