dinsdag 19 augustus 2014

Snailmail in week 33

Afgelopen week was ik helemaal in post stemming door alle ontvangen gezellige vakantiepost en maakte vrolijk post, stuurde kaarten, snailmails en werkte in RoundRobin en andere journals. Er kwam niet zo heel veel post binnen, maar dat geeft niet. De kaarten die binnen kwamen werden zeer gewaardeerd!

Bij de vakantiepost zat een Postcrossing kaart die ik nog moest registreren (die begin dit jaar was verstuurd, maar nu pas bij mij aankwam...) en daardoor zat ik sinds tijden weer eens op de Postcrossing website. Daar was mijn snailmail avontuur twee jaar geleden tenslotte begonnen. Ondertussen heb ik meer dan 100 kaarten verstuurd en was er tijdelijk mee gestopt, maar het blijft leuk die kleine kijkjes in de levens van mensen:-)
Ik werd weer enthousiast en klikte op 'send a card' en toen nog eens en nog eens, uiteindelijk had ik 11 adressen in 11 verschillende landen. Ik werd weer helemaal vrolijk en zocht bij elke persoon een bijpassende kaart. Die avond heb ik heerlijk kaarten geschreven. Ik versier die niet met washitape, maar schrijf ze hélemaal vol, 'teken' het weer, vermeld de temperatuur en plak leuke postzegels. 

Kaarten naar België, Duitsland, USA, Rusland en Belarus


Luxemburg,  Frankrijk, Turkije, China en Finland


De laatste postcrossing kaart naar Oekraïne, Flow kaartje naar België en Tessa verstuurd een Loom swap naar Jolanda.
Dan lopen er ook een aantal privé swaps met vriendinnen, waaronder Pauline, waarmee ik een ABC snail serie ben gestart. Zij stuurde mij post met de A van Anker. Ik maakte voor haar de B van Beestjes en had de achterkant van een puzzel voor de brief gebruikt. Die moest ze dus eerst in elkaar knutselen voor ze mijn brief lezen kon :-)

De B van Beestjes voor Pauline. Ik ben al bezig te verzamelen voor de D....
Ook met Lenny heb ik een afspraak. Zij stuurde me lieve post op en ik bedacht dat ik haar 'een week van post' terug zou sturen. Dus 7 poststukken. Dit is nummer 5. Ik hou van egeltjes :-)

Zo leuk om een kaartje en een postzegel te kunnen combineren :-)

Op dinsdag kwam er geen post, maar maakte ik wél post!
Op Facebook hoor ik bij de SNAILMAILNL groep en daar kan je mee doen aan swaps. Dat is heel leuk, maar je kunt ook mee doen met de maandelijkse Lotto. Er is een winnaar (van de vorige maand) die van iedereen post ontvangt. Uit die namen wordt dan weer een volgende winnaar getrokken en die persoon krijgt dan post van de deelnemers. Het zijn geen snails met lange brieven, maar meer snailmail spulletjes die de ontvanger weer kan gebruiken voor te maken post. In augustus is Hilde de winnaar en zij houdt van groen :-)

Ik stuurde groene Lotto-post aan Hilde

natuurlijk in bijpassende enveloppe
Op 7 september a.s. viert TantjeJanniesPostkamer dat zij 1 jaar bestaat. Daar ben ik bij en ik heb er veel zin in. Buiten wat te eten voor de lunch meenemen zal er ook een Snailmail Tombola zijn en daarvoor heb ik zitten 'knutselen'. Maar ik kan natuurlijk de inhoud nog niet laten zien :-)
Wat is het toch fijn papier om enveloppen mee te maken

Op woensdag kwam er een leuke vakantiekaart uit Frankrijk. We zijn zelf in de Loire streek geweest (2 jaar terug) en herkende het meteen!
Wat een leuke vakantiekaart uit de Loire streek van Sasja.
Evie de Eekhoorn hielp me graag met de post :-)
En op donderdag kwam er weer een vakantie kaart! Zo leuk om te zien waar iedereen is geweest :-)

Margit is in Italië geweest. Leuke kaart met grappige feitjes over Italië. Bijvoorbeeld het volgde feitje: Er zijn meer dan 2400 mensen in Italië actief via Postcrossing. 
Op de kalender stonden verjaardagen en trouwdagen waarvoor ik een kaartje wilde versturen. Dit deed ik op vrijdag. Ik verstuurde er eentje voor mijn nichtje Mara, eentje voor mijn neef Wilfried en de trouwdag van lieve vrienden.

Vrolijke kaarten en voor mijn nichtje een klein cadeautje erbij.
Op vrijdag werd er een kaart en mooie bos rozen mee gebracht door mijn lieve ouders, voor mijn eigen trouwdag (geen foto - suf - plaats ik later erbij)...

Op zaterdag maakte ik voor de TerryPratchett atc swap op swapbot over het boek Moving Pictures een portret van Detritus de Trol. Door alle Holy Wood (taalgrapje van Pratchett) vibes wordt hij verliefd op Ruby (een trollen-vrouw) en gaat haar op de Hollywood manier het hof maken.

Detritus de trol is verstuurd naar Canada.


Bev (in Canada) houdt heeeeel erg van katten en mailboxes :-)

Via Instagram was ik benaderd door Hazel uit HongKong of ik postzegels wilde ruilen. Later bleek dat zij dan ansichtkaarten zou opsturen, want ze had nog niet zoveel postzegels :-) En Emilie dacht, nou dan geef ik haar gewoon wat meer postzegels en knutsel er een leuk hartje van :-)
Dit postzegel hart ging naar HongKong.
Omdat Ramona bijna jarig is, stuurde ik haar een toepasselijk cadeautje op. Tenminste ik hoop natuurlijk dat ze het met haar verjaardag kan 'gebruiken'.

Zend-een-vaas post voor Ramona.
Zondag was een rust uit dag, kom tot jezelf dag, lees in Eragorn (van Paolini) dag en werk in RoundRobin boekjes dag. Het RoundRobin boekje van Tanja is (met mijn bijdrage) vol. Komende zondag gaan we elkaar in Apeldoorn ontmoeten. Leuk, ik ben zo benieuwd naar de 5 dames waarmee ik deze RoundRobin deed, maar niet alleen naar hun, ook naar de RoundRobin boekjes natuurlijk!

Maar zondag was ook mijn trouwdag. En toen ik beneden kwam, manlief moest werken, stond er een mooie bos rozen en een envelop op me te wachten. Ben heel blij met de sleutelhanger, die maakte hij zelf uit prachtig rood hout! 's avonds gingen we bowlen en uit eten met z'n vieren. Was erg gezellig! De sleutelhanger zit aan mijn autosleutel!

mooie tekst!

Ik had via Instagram op dinsdag verteld dat ik een beetje teleurgesteld was door een lege brievenbus, maar dat kwam door de enorme verwennerij toen we van vakantie terug kwamen. Post ontvangen is ook gewoon zo leuk!!
Maar goed, lieve dames, ook zonder enorme bergen post te ontvangen, kan ik heerlijk met post bezig zijn. 

Ik wens iedereen een fijne postweek toe!
xxx Emilie xxx

3 opmerkingen:

  1. Hoi Emilie,
    Wat een heerlijke gezellige post... En echt uit alle uithoeken hè? Heel bijzonder...
    Ik wens je een heerlijke avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wow wat een kaartjes, het plezier dat je er aan hebt straalt er van af

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk weer al die post. En wat leuk die snailmail abc. Echt leuk idee zeg. X

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je reactie!