vrijdag 15 augustus 2014

Evie de Eekhoorn

Vórig jaar op vakantie ben ik begonnen aan Evie de Eekhoorn van Christel Krukkert. Enig om te maken, maar voor een beginnend haakster was het best lastig. Ik had de kop, lijf en voorpootjes af. Maar bij de achterpoten ben ik afgehaakt, de cryptische omschrijving over bolletjes die tenen  moesten worden (hè??) en maak voor de linkerachterpoot het patroon 'andersom' euhm...
Dus heb ik de onderdelen van Evie in een zak met de wol samen met het patroonboekje bewaard en ben ik andere dingen gaan doen.

Déze vakantie had ik me voorgenomen, we zijn tenslotte een jaar verder, om Evie af te maken. Ze is meegegaan in de haaktas en ik heb de achterpootjes zitten 'knutselen' en begon aan de staart. Ik heb zitten stoeien met de onhandige katoen met die sprietjes, kon het moeilijk zien, was zwaar geïrriteerd dat de bol 'uit elkaar viel' en en ben wéér gestopt.


deze fluffy katoen zat helemaal door elkaar

Maar.... mijn kinderen vroegen belangstellend wanneer ze af zou zijn en ik wilde toch wel heel graag de eekhoorn in elkaar zetten. Dus ik heb de fluffy katoen zitten ontrafelen. 't kostte me een hele avond, maar geduldig als ik ben en gesteund door de kinderen is het gelukt - HA.




met hulp van de kinderen uitgezocht zodat ik Evie kon afmaken...

Daarna heb ik alle onderdelen in elkaar zitten naaien (weer een dag verder)....
Maar was Evie klaar en toen wilde ze graag helpen bij de post.





Evie helpt bij de post :-)
Daarna ging ze de tuin ontdekken. En ik dacht nog, wat doet ze toch...?





maar is eigenlijk op zoek naar wat anders...


Maar in de tuin kon ze niet vinden wat ze zocht...


helaas heeft haar zoektocht niet geholpen

Terwijl zij buiten was, was ik binnen bezig iets voor haar te maken.


Maar gelukkig had ik toen nét haar wintervoorraad klaar!

Ze is er erg blij mee!
Hihi

Fijne haakweek
xxx Emilie xxx

5 opmerkingen:

  1. wow, ze is wel erg erg leuk geworden..........in welk boekje staat ze?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind dr superleuk en die eikel is ook geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is-ie leuk geworden. Wat goed dat je toch hebt doorgezet...
    Fijn weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heeft dat een hoop gedoe en frustratie (en geduld) gekost om de eekhoorn te maken zeg! Maar met goed resultaat uiteindelijk, Evie is echt een schatje. Zeker met die eikel erbij, maakt het helemaal af, hihi. Wat goed dat je hebt doorgezet en ik wens je veel plezier met haar. groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je reactie!