dinsdag 18 april 2017

leuke post, hondenserie en een geslaagd paas weekend (week 15 2017 - donderdag tm zondag, week 16 2017 - maandag)

* zie www.webshop-ateliereem.nl voor kaarten en tekeningen*

En zo is de keuken geworden!! We zijn er heel erg blij mee!


Ontvangen post van Sierou en Rebecca. Dank dames!

Donderdag
365 dagen post - dag 157
Deze gezellig koffie kaart gaat naar Sasja

Vrijdag
365 dagen post - dag 158
Zo leuk om deze kattenkaarten te kunnen versturen. De kat en muis gaat naar Atikah in Malaysië. Zij is fan van mijn tekeningen én van katten :-)

Zaterdag
Zaterdag vierde we de verjaardag van zoonlief en mijzelf. De grootste verassing was dat er een vriendin tóch kwam. Daar was ik blij om. Het cadeautje dat ze meebracht is om samen met een andere vriendin (dus met zn drieen) een workshop te doen. We hebben ieder zo'n doosje en gaan daarmee een mixed media sier-hartje maken. Ik ben benieuwd.
Verder was het super gezellig, het eten was allemaal gelukt en ook voldoende voor de gasten. Al met al een vermoeiende maar zeer gezellige dag!

365 dagen post - dag 159
"Lekker strekken" gaat naar Laura
Ik kreeg natuurlijk op het feestje veel kaarten en naast de workshop, ook wijn, bloemen, een plant voor de tuin en nog veel meer. Ik ben vergeten om foto's te maken van het kaartenrek - die houden jullie te goed. Ook zoonlief kreeg zaterdag de 'rest' van zijn kaarten van de familie en vrienden. 
Daar was hij blij mee. Hij zei: mam ik hoop dat jij wel meer dan 3 kaarten krijgt op je verjaardag zelf. Tja, we gaan het zien. 

Zondag
Op eerst paasdag stond Emilie geen eitjes te verstoppen/zoeken maar met alle kunst en ansichtkaarten op de Trots markt in Utrecht. Het was een koude, natte, hagelachtige, zonnige, maar toch zeer geslaagde en gezellige dag. Hopelijk is het volgende keer beter weer!

365 dagen post - dag 160
"Mijmeren" gaat naar Nancy in België

Bink kon niet besluiten of hij ging lopen of nog bleef liggen - hij hinkt op twee gedachten zeg maar.....

maandag
Het is vandaag tweede paasdag en vandaag waren er wel eitjes verstopt, gezocht en hebben we een paasontbijt gegeten. Gezellig!

365 dagen post - dag 161
YinYang Katten ging op de post naar Yang in China. 

Tijdens de Trots markt verkocht ik een schilderijtje van een libelle. 
Naar later bleek was dat aan de voorzitter van de stichting Greyhouds in nood Nederland. Zij vroeg of ik open sta voor tekenen voor een goed doel. En ja, daar sta ik open voor :-)
Toevallig had ik juist tijdens de markt staan bedenken dat ik ook een hondenserie wilde maken. Dus de vraag komt op het juiste moment. Zo'n Greyhound, of Galgo (de Spaanse variant) heb ik via internet zitten bekijken en ben lekker aan het tekenen geweest. Deze tekening is een eerste schets van een Galgo. Ze wil graag kleine schilderijtjes. Om deze hondensoort mét lange neus op 10x10cm te krijgen wordt nog een puzzel, maar ik ga mn best doen. 

Zodra er iets klaar is wat ik voor verkoop zou aanbieden, laat ik het natuurlijk zien. 
En als je voor de hondenserie graag een bepaald ras zou willen zien, laat je het dan weten?

Om de regenachtige maandag nog even lekker in kleur te eindigen, maakte ik deze tekening :-)

Een hele fijne maandag!
xxx Emilie xxx

1 opmerking:

  1. Wat is jullie keuken mooi geworden! Als ik denk aan al die keren dat je oude keuken voorbij kwam in de blogpost over eenkastjeperdag....dan is dit echt compleet anders.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je reactie!