maandag 5 oktober 2015

een heerlijk weekendje Brugge (week 40 2015 - vrijdag, zaterdag, zondag)

Goedemorgen,

Afgelopen vrijdag werden er koffers gepakt en gingen de kinderen logeren. Want pappa en mamma gingen een weekendje samen weg ;-) Naar Brugge gingen we. Prachtige stad en fijn om even samen eruit te zijn.

Vrijdag
Ontvangen post: een lieve brief van Atikah en een leuke postcrossing kaart uit Tjechië.

's avonds brachten we de kinderen naar mijn broer om te logeren.

En zaterdag gingen we op naar Brugge. Eerst nog langs een open dag van Qguitar en daarna verder zuidelijker. Dat werd duidelijk toen we langs deze Neptunus reden ;-) Alaaf!
 We sliepen in het Leonardo Hotel iets buiten het centrum van Brugge. Prima hotel, keurige kamer.
 Met mooi uitzicht over de weilanden.
 De auto bij het station gezet en daarna lopend de stad in, via het mooie park richting het Begijnhof.
 Wat valt mij dan weer op, de mooie rode brievenbussen die door de hele stad staan.

Brugge heet klein Venetië. Waarom? Nou, hierom...
Lekker even rust op een terrasje, we voelen ons toerist ;-)

 En dan zijn we 'eindelijk' op de grote markt en zien het Belfort (klokkentoren). Prachtig!
 Het is druk in Brugge, overal mensen, paardenkoetsen, straattoneel, muziek. We treffen het.
Zondag
De volgende ochtend is het mistig, maar het belooft een mooie dag te worden. Na het ontbijt gingen we weer op pad. Dit is weer het uitzicht bij het hotel.
In Brugge is nog tot 17 oktober de Triennale met eigentijdse kunstwerken door de hele stad. Dit is - wat mij betreft - de mooiste. Prachtige verbeelding van alle kerken in Brugge.
Voor 50 cent mag het licht aan in de toren van de Sint Salvator's kathedraal aan. Prachtig hoog! wel 70 meter de lucht in.
 Brugge staat o.a. bekend om kantklossen en chocolade. Dit is een van de prachtige shops.
 Het Belfort in het klein :-)
We bekeken de Pop-Up tentoonstelling van Salvador Dalí. Het is inderdaad allemaal zeer surrealistische kunst. Hij illustreerde ook veel boeken en daarvan hingen er ook veel tekeningen en steendrukken.
Dit is een ansichtkaart die hij verstuurde aan een vriendin.
En we deden - heel toeristisch - de rondvaart over het water van Brugge. Prachtige tocht met een kapitein die in drie talen hetzelfde verhaal deed. Ook echt woordelijk hetzelfde met dezelfde grapjes. We hebben erg zitten grinniken met z'n tweëen.

Elke zaterdag en zondag is er brocante markt op de Dijver. Ik spotte deze leuke postbezorger op motor (niet gekocht want mijn huis is al zo vol.... )
Op heel veel hoeken zijn dit soort mini-kappelletjes omdat Maria de beschermheilige van de stad Brugge is. Dit vond ik een mooie combi met het bootje - dit was een opstapplaats van de rondvaartboten.
 Voor de lunch weer op een terras neergestreken
 En lekker lasagna gegeten
Daarna terug op huis aan, om de kinderen op te halen. Nog even lekker in de tuin zitten borrelen met mijn broer en schoonzus. En daarna onderweg bij de McDonalds gegeten.
Tijdens het weekend samen gesproken over opruimen, verdeling, afspraken met elkaar én de kinderen besproken tijdens het eten en daarom thuis meteen de koffers leeggemaakt en weg gewerkt. We gaan ons best doen om het met zn vieren beter te organiseren en dat gaat zeker lukken! Een uitgebreider verhaal staat op mijn opruim-blog.

's avonds dacht ik, ik maak nog even een toer aan het ronde retro kussenhoes en zat zo lekker radio2 te luisteren dat ik hem maar heb afgemaakt. De andere kant is ook gehaakt en dat heb ik aan elkaar vast gemaakt.

Ik wens jullie een hele fijne maandag!
xxx Emilie xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!