maandag 16 februari 2015

haken en tekenen

Eens in de drie weken ga ik naar de Stich 'n Bitch afdeling Houten, om gezellig met andere dames te kletsen en te haken / breien. Afgelopen donderdagavond was zo'n bijeenkomst en wat was het weer gezellig. Heerlijk bijgekletst met iedereen, tips uitgewisseld, gekeken waar iedereen mee bezig is. Mooie grote en kleine projecten.
Ik heb een heel klein projectje afgerond en dat was een grannysquare voor een vriendin die er voor mij eentje haakte.

Het is een combinatie van twee grannysquares. Ik wou de pioenroos helemaal maken, maar met de laatste toer van het bloemgedeelte werd het te groot. Zij spaart 10x10cm lapjes. Dus ik heb hem met geel vierkant gemaakt en daarna met groen tot de juiste grootte.



Toen ik thuis kwam had ik nog inspiratie om een ruil opdracht met thema Lente te maken. En het ging zo lekker dat ik hem maar afmaakte ook. 't werd ietsjes te laat voor een doordeweekse donderdag, maar ach, dat moet ook wel eens kunnen...
Eerst een schets gemaakt met hoe ik de boom ongeveer wilde en daarna in fineliner uitgewerkt.

En zo werd hij in aquarel

Het weekend was fijn, druk met activiteiten, regionale turnwedstrijd, verjaardag. Maar tussen door toch ook creatief bezig geweest. Alleen kan ik dat nog niet plaatsen, want dat krijgt ze pas morgen in de brievenbus :-)

Leuk om mijn zelfgemaakte stempel weer eens te kunnen gebruiken.


Dus we gaan er weer voor de komende week. Ik heb nog een aardig lijstje 'to-do' voor de maand februari afgelopen is.


Fijne maandag!
xxx Emilie xxx

3 opmerkingen:

  1. Hoi Emilie,
    Leuk haakwerkje is het toch geworden en je stempels zijn ook fantastisch... ja en dan die tekeningen, die zijn echt prachtig...
    Ik wens je een heerlijke nieuwe week,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben jij lekker creatief. Vind het weer prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige uitwerking van het thema lente. De zwart-witte versie vond ik al top.
    Het vierkantje ziet er mooi uit. Dat is een fijn, klein haakwerkje.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je reactie!