maandag 1 december 2014

Snailmail in week 48

Een beetje drukke week, afgelopen week. Veel dingen die afmoesten voor 30 november en ik werk het beste onder tijdsdruk (en heb het er ook maar druk mee) dus er is fijn geschreven, geknutseld, getekend. En ik heb alle beloofde post afgekregen.
Vanaf nu ga ik geen nieuwe swaps aan voordat mijn oude swaps/brieven/kaartjes/etc klaar zijn. Want ja, die liggen nu natuurlijk te wachten om beantwoord te worden. Dus ik heb bedacht dat ik er voor het overgrote deel kerstpost van ga maken. Soms een brief, soms een ansichtkaart, soms een snailmail met wat extra's erbij voor onder de boom. Zo moet het gaan lukken. Dit realiseerde ik me woensdag en heb er toen ook een stukje over geschreven - zie hieronder :-)
Want ik maak deze overzicht blog berichten gaandeweg de week... :-)
En ook al heb ik deze week een nieuw woord bedacht "legematsyndroom".
Maar er ging en kwam toch hele leuke post! Kijk je mee?


Maandag
Verstuurd: atc swap Terry Pratchet Small Gods
naar Canada (en deze is al aangekomen!! 20111130) 


Met leuke (door mij) ingekleurde Mandala kaart


en het atc kaartje over het book natuurlijk.


En ik verstuurde de envelop met lapjes voor de RR katoenen lapjes swap (suf, geen foto..)
Toen ik de brieven ging posten op maandag,
stond de brievenbus op....Woensdag!!!

Dinsdag was er geen post. Jammer, maar kan gebeuren.
Verstuurd: voor de november Zentangle swap
ging deze herft-zentangle kaart
naar Manon. En de klaprozen?
Tja omdat ik van klaprozen houd :-)

En ik heb de brievenbus waar ik mijn post in doe gecheckt, op dinsdag stond er 'er wordt geleegd op dinsdag'. Gelukkig maar.

Woensdag
Helaas weer geen post op mijn mat. Pfff Ik begin 'legematsyndroom' te krijgen....
Verstuurd: ABC - E Zentangle aan Renske
En voor diegenen die denken... een E?
De E is een hele groten chocolade letter
en de bolletjes rechts is eigenlijk alleen opvulling :-)


Donderdag
Verstuurd: Voor de november lapjes swap stuurde
ik dit lapje in groen tinten.


Verstuurd: Voor de november lapjes swap
stuurde ik deze bloem


Voor swapbot doe ik mee aan een A tot Z landen journal swap. De G en H waren aan de beurt deze ronde. Dus ik maakte Hongarije  in het Engels Hungary (dus die klopte :-))


Maar bij de G maakte ik Duitsland, in het Engels natuurlijk Germany.... verwarrend hoor :-) Verstuurd: op donderdag ging dit journal op weg naar Amerika.

Maar nu heb ik gelukkig alle swaps en dingen die voor 30 november op de planning stonden af en kan ik me gaan concentreren op achterstallige brieven beantwoorden en kerstkaarten lijstje maken...
Nou dat heb ik geweten. Alles doorgespit en bekeken of er al een antwoord onderweg was naar de verschillende penvrienden. Tot mijn schande loop ik bijna 4 weken achter, op een paar na die wel vlot antwoord kregen.
En toen de kerstkaarten (incl familie en vrienden) erbij gezet en de post / swaps van december erbij gezet.... die ga ik zoveel mogelijk combineren.
Want ik zou niet zoveel aan kerst doen dit jaar, maar kom tot mijn schrik aan bijna 100 poststukken voor december - aaarrggh -
Dus het worden voornamelijk kaarten heb ik me voorgenomen. Ik weet in ieder geval wat ik de komende tijd kan gaan doen :-)


Ik heb me voorgenomen om voorlopig me niet in te schrijven voor nieuwe dingen en andere leuke swaps die langskomen. Dus ook geen lapjes, geen nieuwe penpals. Eerst degenen die mij schreven beantwoorden.

Kijk eens wat er op de mat lag vandaag?!
Heerlijk zoveel post.
Ontvangen: De Flow weekly, een Halloween kaart uit China,
post van Mariska, Sasja, Daisy en Manon

Wat een fijne verwennerij!
Linksboven: "Herfst" voor de Zentangle swap november van Manon
Rechtsboven: hele lieve post van Mariska, met prachtige tekst.
Links midden: Hallowoon kaart van Nana uit China
Rechts midden: De G van Gebroken / Genieten van
Sasja voor onze ABC serie
Midden onder: Kerst post van Daisy uit Engeland
Ik mag het pas open maken met kerst....


Vrijdag
Verstuurd: RR kaartjes gemaakt voor Rebecca (Snails & Fun)

Verstuurd: Een gezellige envelop voor Rebecca - enig inpakpapier van het zoekboek "Rode ballon"

Verstuurd: De eerste kerstkaarten vertrekken naar het buitenland, Hongkong en China.


Verstuurd: Een verjaardagskaartje voor mijn oom

wellicht nog post vandaag.... ja!


Ontvangen: Deze mooie envelop lag op de mat, maar van wie...?
Hij is van Cobi voor de ABC - E zentangle swap
en het mooie kaartje dat ze maakte
bij een workshop met Dylusions Spray Inkt.



Ingepakte Advent aan Yvette voor Snails & Fun


Ingepakte Advent voor Mariska (Snails and Fun)
Zaterdag
Verstuurd: Advent voor Yvette en Mariska

Gemaakt: De S van Safari voor ABC collage bij Snails & Fun
Verstuurd: ABC collage - S aan Gea (Snails & Fun)
Ontvangen: Post uit Japan van Sierou!

En zaterdag schreef ik de verjaardagskaarten voor
Snails and Fun leden die in december jarig zijn.
Zondag
Verstuurd: De verjaardagskaarten gingen samen met
de start van de Kerst post op de bus.
Zondag gingen we naar een verjaardag
waar ik deze kaart gaf...
haha Geintje!
De flop met geld zat er achterop geplakt :-)

Nou, ik heb weer een beetje lucht in mijn te versturen post, door alle post die ik afgelopen week verstuurde. De kerstkaarten helpen enorm, want dat is natuurlijk de grootste bulk ervan.


Versturen jullie dit jaar kerstkaarten? Zo ja, hoeveel worden dat er en hou je dan rekening met Sintkerklaas door ze pas na 5 december te versturen? Gewoon een beetje nieuwsgierig :-)


Fijne postweek!
xxx Emilie xxx


1 opmerking:

  1. hoi emilie, vandaag viel jouw kaartje op mijn mat. LIEF!!!! maar ik ben je adres weer eens kwijt. Ik heb dit een tijdje geleden opgelost door een ouderwets adresboek te komen. als je het me nog een keer wil sturen zet ik je daarin. Beloofd en ja normaal begin ik na de sint pas met kerstkaarten sturen gewoon omdat ik feest na feest doe. anders loopt ijn hoofd om en geniet ik minder van het nu. Liefs Marion

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je reactie!