vrijdag 17 oktober 2014

Wie goed doet....

goed ontmoet.
Dat is het gezegde. Dat wil zeggen dat als je iets aardigs doet voor een ander zonder iets terug te verwachten, op een ander moment iemand iets aardigs voor jou zal of kan doen.


Vanmorgen zat ik in de tram en bij een halte stapte er een dame in. Zij wilde een kaartje kopen, maar had te weinig cash geld bij zich en in de tram kan je niet pinnen. Zwaar teleurgesteld wilde ze weer uitstappen. Zonder er bij na te denken liep ik naar haar toe en schoot te hulp met het bedrag dat ze nog mistte. Zij was heel erg blij en ging opgelucht zitten. Fijn om iemand op die manier te kunnen helpen.
Toen ik ging zitten, schoot me dit gezegde te binnen. Ik was benieuwd of het zou gebeuren en wanneer, maar verwachtte er niet veel van.


Op mijn werk aangekomen, zette ik mijn cappuccino op de balie om een collega die 65 was geworden, te feliciteren. Ik draaide me om en zag op dat moment dat iemand met een doos mijn koffie over de vloer had geveegd. Jammer, maar kan gebeuren....


Een tijdje daarna gingen we met pauze koffie drinken. Toen ik de bekertjes wilde weggooien bleef er iets haken en ging het restantje geschuimde melk over de vloer... he bah, maar kan gebeuren...


Tijdens de lunch knoeide ik met saus over mezelf heen, he jakkes, dit was duidelijk niet een topdag.


In mijn pauze keek ik even op Facebook en zag dat een post over een doosje terug gevonden zilveren bedeltjes tijdens een opruimsessie waar een Zeepaardje tussen zat. Ik hou van zeepaardjes dus ik reageerde erop en vroeg waar ze die gekocht had. En toen bood ze gewoon aan om bedeltje naar me op te sturen. Hoe lief is dat?
Mijn dag is weer goed :-)


En dan ga ik ook nog uit eten vanavond. Mooi begin van het weekend en een weekje vrij.


Dus..... een hele fijne vrijdag!
xxx Emilie xxx





3 opmerkingen:

  1. Fijn weekend, geniet ervan! Doe je ook mee aan de November Geefmaand? Zou leuk zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lief van je om die dame in de tram te helpen... En wat lief van die ander dat jij het bedeltje toegestuurd krijgt.. zo zie je maar, wie goed doet.....
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik hoop dat je heerlijk gegeten hebt.fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je reactie!