dinsdag 26 augustus 2014

100 vragen....


Gisteren vertelde ik in mijn wekelijkse snailmail blog over een schrijf-swap die ik had verstuurd.
Toen ik me op swap-bot inschreef voor de PenPal Party Augustus had ik het niet helemaal goed gelezen, moet ik eerlijk bekennen... Het idee van die swap was dat je inschreef en 5 vragen indiende. Dat heb ik gedaan. Maar ik had gemist dat al die vragen onder elkaar werden gezet en je er dan 100 zou beantwoorden.... Toevallig waren het er 105 en had ik nog keuze :-)
Dus toen ik eenmaal doorhad dat het er echt 100 moesten zijn, heb ik een journal gepakt en ben ik begonnen.

De envelop werd dikker en dikker...
Elke dag 20 vragen beantwoord. 't hoefden ook geen hele epistels te zijn, sommige vragen waren een keuze. Bijvoorbeeld "Koffie of thee?" of "Kat of hond?"
Maar er zaten ook 'nadenk' vragen tussen, waarover ik dan langer deed natuurlijk. Bijvoorbeeld
"Welk lied luister je naar als je boos bent?" Voor mij is dat "Hey Brother" van Avicii. Als ik dat nummer hoor word ik erdoor meegenomen, het ritme, de stem en daar word ik dan rustig van :-)


"Wat waardeer je het meeste in een vriend?"
Voor mij is dat Eerlijkheid. Ik hou absoluut niet van roddelen, zal het ten alle tijden vermijden en ga ervan uit dat personen die mij dierbaar zijn dat ook naar mij zullen zijn. Als iemand eerlijk is, kan er nooit twijfel over bedoelingen ontstaan. Natuurlijk kan je eerlijk en lief zijn tegelijk, want moedwillig kwetsen kan nooit de bedoeling zijn.

"Welke taal zou je willen leren?"
Ik zou graag Gebarentaal willen leren, omdat ik het fijn zou vinden als ik een doof iemand tegenkom dat ik ook daarmee kan communiceren.


"Geloof je dat alles met een reden gebeurt?"
Ja, dat geloof ik wel ja. Niets gebeurt zonder reden, of dat door jezelf is gedaan of een ander. Actie en Reactie zijn altijd aan t werk. En ik geloof heilig in de volgende spreuk: Wie goed doet, goed ontmoet. Dus ik doe voornamelijk goed :-)


"Wat heeft je voorkeur, een ansichtkaart of brief schrijven?"
Een ansichtkaart kan de wereld voor iemand betekenen als hij goed is uitgezocht bij die persoon en de woorden kloppen. Maar ik heb altijd te weinig plek op een ansichtkaart voor wat ik allemaal vertellen wil... Dus ik schrijf liever een brief, die kan ik zo lang maken als ik zelf wil :-) Dus ik denk dat ik die met zorg uitgekozen ansichtkaart dan maar gewoon bijsluit bij de brief...


Maar ja het bloed kruipt waar het niet gaan kan, dus ik heb lekker zitten tekenen in het journal en heb de pagina nummering opgeleukt :-)
ik moet toch ook wel mijn creativiteit kwijt kunnen :-)


En als je dan zo'n journal gaat versturen is het natuurlijk ook leuk als je iets kleins meestuurt waar de ontvanger blij van wordt. Zij houdt onder andere van natuur, uilen en baker's twine....
En ik heb de envelop opgeleukt met mooi tape en een tekening.

het journal, uilenkaart,



Misschien hou ik er een leuke penvriendin aan over, misschien ook niet. Het was in ieder geval een leuke uitdaging om over de vragen na te denken, mijn gedachten te verwoorden en in het Engels op te schrijven - wat een aparte uitdaging is soms.
Omdat het me best veel tijd heeft gekost, heb ik besloten om de PenPalParty September over te slaan.. maar misschien doe ik er later dit jaar nog wel een keertje aan mee.


Hebben jullie wel eens zo'n schrijf - challenge gedaan?


xxx Emilie xxx

4 opmerkingen:

  1. Hoi Emilie,
    Het is wel een heel leuk en mooi idee, maar ik zou echt niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen... Er zitten al te weinig uren in de dagen... haha...
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Uiteindelijk was het vast heel leuk om over al die vragen na te denken, ook al koste het veel tijd. Ook handig om een paar vragen te onthouden als gespreksonderwerp voor feestjes en partijen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha jazeker, gespreksonderwerpen genoeg. Er zaten soms wat wonderlijke vragen bij :-)

      Verwijderen
    2. Het lijkt me best leuk om zo vragen te beantwoorden, maar die tijdsdruk... Nee daar ben ik dan weer niet zo goed in. Terwijl ik een paar jaar terug juist die druk graag had. Nu maakt het me alleen maar onrustig. Dus ik zou nooit zo'n challenge aan gaan hihi.

      Verwijderen

Dank voor je reactie!