maandag 14 juli 2014

ArtJournal swap met Marieke - deel 1

Als een soort RoundRobin maar dan met z'n tweeën,
maakte ik een ArtJournal voor Marieke.
Het werd een junk-jounal met mooi papier,
fijne plaatjes en lijntjespapier
als een harmonica in elkaar geplakt....

Zelf gemaakt Journal voor Marieke
En vulde de eerste pagina's met informatie over mijzelf..

En stopte er wat leuke dingetjes in
Mooie dame die ik vond ik een tijdschrift
werd enveloppe....
Ik schreef over mij, mijn familie, 
mijn huisdieren en favoriete dieren


briljante katten-foto!

Daarna over mijn favoriete seizoen
herfstkleuren - heerlijk!

Dat ik van washitape hou
Ik ontvang veel samples via de post.

Vulde een 'op dit moment' in
zo leuk om te doen
je staat even stil bij 'dat moment'

Startte een kleurplaat....
Van tekenen en kleuren kom je tot rust

En schreef over boeken en wat dat met me doet...
"Reading is dreaming with open eyes"

Daarna stuurde ik het journal naar Marieke.

Zij ging er in aan de slag voor zichzelf 
(het is nu haar journal) 
maar ook een beetje voor mij:-)

Ze kleurde een stuk van de kleurplaat, 
beschreef hoe ze tot snailen kwam


Beschreef en verbeelde een mooie quote over de zee
"Ik verlang altijd naar het water,
als ik op het droge ben"


En het spoor



Zij vulde ook een "op dit moment" in.

En schreef over haar liefde voor de zee en meerminnen



Daarna stuurde ze het journal weer naar mij. 

We zijn nu met ronde 3 bezig.
Maar die heb ik net naar haar opgestuurd, 
dus dat hou ik nog even geheim :-)
Marieke is ook voor mij een journal gestart en 
begonnen met vullen. Ik heb er daarna in gewerkt 
en weer aan haar gestuurd.
Ik ben heel erg benieuwd naar haar bijdrage uit ronde 3! 
Over dat journal komt natuurlijk ook een blog!

Dan het volgende, omdat ik veel vragen krijg 
over wat het nu allemaal precies inhoud een aantal termen, 
tenminste hoe ik het interpreteer:

Swap - een swap is eigenlijk een ruil. Je spreekt af dat je post stuurt met een bepaald thema. 
Een ArtJournal, een ATC kaart met een thema, het alfabet, een bepaalde kleur of seizoen, over dieren, etc. 
En dan stuur je elkaar die post. Dit kan via swap-bot.com, maar ook gewoon als je elkaar kent en post wilt uitwisselen. Denk dan ook aan hoeveel gewicht/postzegels. Dit kan teleurstelling voorkomen.

RoundRobin ronde - dit is een notitieboek, ansichtkaart of ander medium, dat in een groep wordt rondgestuurd. Iedereen draagt eraan bij en als alle leden zijn geweest, ontvangt ieder lid van de groep zijn notitieboek, brief of ander medium gevuld retour. Dit kan ook met z'n tweeën, dan kan je het notitieboek meerdere keren heen en weer sturen. 


Er zijn verschillende mogelijkheden voor een RoundRobin. 
Hier een paar voorbeelden:

ArtJournal swap - een getekend/verbeeld dagboek dat langs leden van een groep gaan. Dit kan ook met z'n tweeën en is leuk om te doen. Je kunt je gedachten verbeelden via quotes of tekst . Daarna kan de volgende dat in hetzelfde ArtJournal doen. Erg leuk om te bekijken.
Denk hierbij aan het uiteindelijke gewicht en de portokosten, voor je eraan begint. Dit kan al snel 6 postzegels kosten (250 tot 500 gram) omdat er papier en andere zaken ingeplakt worden.

Traveling Notebook - een dagboek dat langs leden van een groep gaat. Dit kan ook met z'n tweeën en is leuk om te doen. Je kunt je gedachten kwijt en je belevenissen. Daarna kan de volgende dat in hetzelfde journal doen en op elkaar reageren, raad geven of een eigen belevenis daarover delen.
Erg leuk om terug te lezen / kijken.
Denk ook hierbij aan het uiteindelijke gewicht en de portokosten, voor je eraan begint. Als het alleen om schrijven gaat, blijft het gewicht van het notebook hetzelfde, maar dat heeft vaak een harde kaft. Dit zal meestal 4 tot 6 postzegels kosten (200 tot 250 of 250 tot 500 gram). 

Traveling Postcard - een ansichtkaart (met je eigen adres) die je in een groep rondstuurd (in een envelop). Iedereen zet zijn/haar gegevens erop en eventueel een korte boodschap. De laatste verstuurt de ansichtkaart naar de oorspronkelijke zender. Als je alleen in Nederland rondstuurt, kan je afspreken dat iedereen de kaart alvast van porto voorziet. Als je internationaal verstuurd kan dit natuurlijk niet. Dan kost het je dus buiten het vesturen van de kaart 'in de rondte' ook de uiteindelijke portokosten.

Wie doet er ook aan dit soort swaps of roundrobins mee? 
Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

xxx Emilie xxx

4 opmerkingen:

  1. Hoi Emilie,
    Ik vind het super om hierover bij jou te lezen en ik vind het super mooie initiatieven, maar ik zou er echt de tijd niet voor hebben... ben al met zoveel andere hobby's heel druk...
    Maar blog er lekker over, ik geniet ervan...
    Ik wens jullie een heel fijne nieuwe week,
    Heel veel liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk om te zien en wat slim om samen een art journal uit te wisselen! Ben ook benieuwd naar die van Marieke ;) Zelf doe ik nu aan een RR ronde mee met kleine notebooks en 10 meiden uit de snailmail NL groep..loopt goed en vind t super inspirerend om te doen! Nu nog een luxe art journal voor mezelf kopen zodat ik o.a met ecoline en de mixedmedia aan de slag kan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zoals je al weet ben ik zelf ook met een RR boekje bezig met 2 vriendinnen. Maar dat is een snail project haha. Heerlijk om te zien en.te lezen waar jij mee bezig bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoi emilie, heb je tips voor mij waar ik meer info kan vinden over zentangle, liefst nederlands, boeken? FB? wwww? Ik ben met alles blij

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je reactie!