vrijdag 7 februari 2014

WIP update gestreepte sjaal

Jaja, de gestreepte sjaal voor Rick.
Daar was ik vrolijk aan begonnen begin 2013
en wou ik af hebben voor zijn 10e verjaardag...
maar helaas is dat mislukt.
En toen heb ik het een beetje vergeten,
maar ja hij is binnenkort weer jarig,
dus dat was een mooie gelegenheid om dit project
(+ bijpassende trui) weer op te pakken.
 
Begin dit jaar was dit de stand,
40 strepen van 4 toeren (elke streep kost een kwartier,
tenmiste als je geen steken laat vallen,
of verkeerd breid en terug moet breien - haha)
 
Dus ik weer aan de gang en toen stond
de stekenmarkeerder al gauw op 50 strepen
+ 14 strepen op deze foto.
En ik werkte toe naar 100 strepen....
Op deze foto is het 75 strepen!
 
 
En dit zijn 100 strepen!
Op 't laatst ging het steeds sneller,
want ik wou hem zó graag afhebben...!

Elke keer gepast bij zoonlief,
dus ik hield hem gisterochtend verwachtingsvol
rond zijn nek. Yes, het past!
Maar hij zei:
"mamma, ik wil hem ook graag kunnen dubbelvouwen
en er dan doorheen halen".
Oké lieverd, dan proberen we dat.
He jakkes, dan is het met 100 strepen aan de korte kant.
 
Er werd heel lief gekeken,
ik kreeg een dikke knuffel,
want hij vond het ook wel vervelend om te vragen,
omdat hij kon zien dat ik er een beetje van baalde
 - we hadden ook zó toefeleegd naar die 100 strepen -
maar hij wou tóch wel graag een langere sjaal....
 
Dus afgesproken om door te gaan tot 115 strepen 
óf tot de bollen op zijn.
 
En donderdagmiddag ging ik verder met breien.
En ook 's avonds... 
Suzy kwam me troosten - lief!
Ik heb doorgebreid tot 107 strepen.
En toen ben ik wat anders gaan doen.
Ik heb lekker een grannysquare lapje gehaakt!
Want mijn rug deed zeer,
van het té krampachtig snel proberen te breien...


Dus ligt het breiwerk vandaag aan de kant
en brei ik even een dagje niet. 
Maar het komt goed,
ik maak hem dit weekend af!
 
PS: Hebben jullie nou ook dit soort projecten
waar geen einde aan lijkt te komen?
 
Maar goed,
Ondanks deze breiwerk perikelen,
ondanks het druilerige weer én
ondanks mijn baaldag op 't werk
Wens ik jullie toch een hele fijne vrijdag :-)
 
Want,
"Het is fijn om altijd vrolijk te zijn,
want altijd boos wordt zo saai"
 
xxx Emilie xxx

3 opmerkingen:

  1. Heel herkenbaar Emilie, ik ben met zoveel dingen tegelijk bezig dat er geen een af komt, of althans dat lijkt zo...
    Hij wordt wel heel mooi, deze sjaal...
    Ik wens je een heel fijn weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou nog even en dan ben je er en dan kun je toch zeggen. DAT HEB IK GEDAAN!!! Nog even doorzetten ik weet dat je het kunt en dan heb je een super resultaat en is Rick heeeeel blij. XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja hoor heel herkenbaar. Als er ergens twee van moeten, ben ik het vaak na eentje zat en dat is die tweede echt een verplichting.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je reactie!