dinsdag 14 oktober 2014

Buy Nothing New Challenge - week 2

De tweede week van Buy Nothing New Challenge zit erop.
En het is weer gelukt zonder aankopen, behalve natuurlijk voor eten en medicijnen.
Wel kocht ik een cadeaubon voor mijn nichtje van 12, die graag wil shoppen :-) Maar daarnaast kreeg ze een zelfgemaakte kaart van zoonlief en zelfgemaakt kunstwerk van dochterlief.

In de eerste week ben ik begonnen met het herontdekken en opnieuw genieten van de spullen die ik al had.
In de wekelijkse mail staat
"Maar wat als je tijdens deze Buy Nothing New-Maand toch iets nodig hebt? Het thema van deze week is: Delen, huren en lenen".
Nou ben ik al lid van www.peerby.nl waarbij je kunt delen, huren of lenen bij je buren. Ik heb daar zelf nog geen gebruik van hoeven maken, maar kijk wel altijd of ik iemand anders kan helpen. En ik heb familie waarvan ik eventueel gereedschap zou kunnen lenen, wat we ook doen.

Deze week heb ik zelf voortgeborduurd op het opruimen en herontdekken. Ik heb mijn kledingkast onder handen genomen en gekeken wat ik nog draag en wat ik al heel erg lang niet heb gedragen. Ik bewaar namelijk álles. kleine maten, grote maten, alles.
Maar afgelopen weekend ging de knop om, heb ik alles uit de kast gehaald en kritisch gekeken.
En.... de Kringloop winkel is erg blij met mijn tweedehands kleding en dat mag ook wel, want 't was een hele vuilniszak propvol. *Trots op mezelf *

"De tweede opdracht is: What would MacGyver do?
Wanneer je iets nodig hebt deze week, vraag je dan eens af: Hoe zou MacGyver dit doen? We kennen hem allemaal nog wel waarschijnlijk: de uitermate vindingrijke man die overal een oplossing voor vond, terwijl hij altijd te weinig spullen tot zijn beschikking had.

Probeer als experiment eens alleen na te denken over het resultaat dat je wilt bereiken. Kun je het anders oplossen? Heb je bepaalde spullen wél, die in combinatie ook bieden wat je nodig hebt? Wij kwamen er bijvoorbeeld bij toeval achter dat de olijfolie in de keuken, de perfecte mascara remover is (om maar iets te noemen); en we zijn oneindig geïnspireerd door websites zoals deze, deze, en bijvoorbeeld deze".

Nou, ik heb net twee behangstaal boeken bij een vriendin opgehaald. Er hield  een winkel op en die bood ze aan. Ik dacht, dat papier kan ik best gebruiken voor achtergronden of enveloppen.  Ik hou wel van out of the box denken :-) prachtig papier maar iets groter dan ik verwacht had...

Fijne week!
xxx Emilie xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!