donderdag 8 augustus 2013

Gehaakte vakantie herinneringen...

Tijdens de vakantie in Frankrijk heb ik mijn dochter Tesssa (van 9) leren haken.
We hadden prachtig weer, hebben veel gezien tijdens tochtjes, zwommen veel en tussendoor haakten we...
Zij maakte voor mij deze ketting:

Ik maakte voor haar deze haarband, dit waren oorspronkelijk de 5 granny's waarover ik al eens blogde - het patroon was voor een brillenkoker, maar die heeft m'n dochter niet... En haarbanden heeft ze nooit genoeg ;-)

Het prachtige schaartje kreeg ik van mijn ouders als vakantie cadeautje, ze waren in ItaliĆ«, mijn moeder zag dit schaartje op een marktje en dacha aan mij. Lief!! Ze kwamen 2 nachtjes bij ons op de camping staan en toen kreeg ik het schaartje. 
Ook bij het maken van deze presse papier was dat heel handig! De steen vonden we in de rivier l'Eyrieux.

Voor Rick (zoon van 10) haakte ik een balletje in de door hem gewenste kleuren. Hij wil ook leren haken. Ik vroeg waarom. Zijn antwoord was duidelijk:"Ik wil ook zo'n balletje kunnen maken!"

mooie vakantie aandenkens dus!
wat hebben jullie op vakantie gemaakt/gehaakt?

5 opmerkingen:

  1. Hoi Emilie,
    Wat een heerlijke vakantie-aandenken hebben jullie zo gemaakt. En wat lief van je moeder dat zij dat mooie schaartje voor je meenam.
    Ik wens je alvast een heel fijn weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed om weer van je te horen. Wat leuk dat je de haakrage over hebt gedragen op je dochter en binnenkort ook op je zoon.
    Er zijn diverse bekende manlijke hakers (bijv, de twee mannen van Myboshi-mutsen), dus hij is in goed gezelschap.
    Mooi haakwerk hebben jullie gemaakt.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke projectjes heb je gedaan in de vakantie. Die press papier is een goed idee voor de vele stenen die wij de afgelopen twee jaar mee naar huis sleepten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie ketting heeft ze voor je gemaakt zeg. Leuk. Het haarbandje is misschien ook nog wel iets voor mij hihi. Maar momenteel genoeg projectjes in gedachte :D

    Die steen/bal is ook mooi en de kleur heeft je zoon zelf uitgezocht? Goede smaak hoor. Heerlijk die fleurige kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoihoi, altijd fijn zo'n leuke vakantie, maar nog leuke haakdingetjes aan overgehouden dus ook! :) welkom terug en de groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je reactie!