zaterdag 29 juni 2013

WIP vriendschapsdeken

Al een aantal weken ben ik bezig met lapjes haken en breien voor vriendschapsdekens. En ik ontvang dan ook lapjes terug natuurlijk.
Gisteren dacht ik, nu ga ik ze aan elkaar zetten. 
Dit is de collectie lapjes van wol die samen een deken worden. 

(Ik heb ook al bijna voldoende katoenen lapjes voor de tas doe ik ervan wil maken). 

Doe ik dat met wit, zwart, allerlei kleuren, genaaid of gehaakt...
Dit is genaaid

Dit is gehaakt met vasten 

Ik vind het gehaakt 't mooist, dus daar ben ik uit. 

Maar.... ik twijfel nog over alles in wit of zwart. Maar ik kan natuurlijk ook de kleuren gebruiken van de lapjes die aan elkaar gaan...

Wat zouden jullie doen?


5 opmerkingen:

  1. ik zou verschillende kleuren gebruiken die bij de lapjes passen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat Eem prachtige verzameling. Leuk idee om zo een deken samen te stellen.
    Lastig om een goeie kleur draad te kiezen.
    Volgens mij moet je voor een kleur gaan.
    Wanneer je verschillende kleuren gaat gebruiken, moet je héél vaak aan- en afhechten en dat geeft weer verdikkingen in de hoeken. Wanneer je een kleur gebruikt kun je in een vloeiende beweging door.
    Ik hou niet zo van zwart, maar ik denk dat het in dit geval een mooi kader geeft.
    Of je gebruikt een 'vloekende' kleur? Roze misschien of limoengroen?
    Of of... je doet gewoon wat jij zelf het beste vindt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou voor zwart gaan, maar volgens mij is het afhankelijk van hoe je het totaal wilt. Dus helaas ik kan geen keus voor je maken. Wel ben ik begonnen met mij lapje voor jou. Maar het vlot nog niet echt zoals ik wil :( maar goed komt wel goed hoor gewoon even door prutsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt een mooie verzameling.
    Misschien goed om de vierkanten met bij elkaar passende kleuren naast elkaar te leggen. Dan kun je die met een van de gebruikte kleuren aan elkaar haken (ja, haken is het mooist. Je gebruikt dan verschillende kleuren garen voor delen van je deken.
    Andere optie: haak alles aan elkaar met een mooie kleur grijs. Dan komen de kleuren van de squares goed naar voren.

    Succes, Margaret


    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je reactie!